Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Polak potrafi, czyli o rodzimych sukcesach rodzimych firm technologicznych

6 marca 2017
Polak potrafi, czyli o rodzimych sukcesach rodzimych firm technologicznych

Co łączy grę „Wiedźmin” i system monitoringu mediów społecznościowych? Stoją za nimi polskie firmy, które inwestują w nowe pomysły i przebiły się na globalny rynek. Ich droga na szczyt jest długa i wyboista, ale nowe technologie umożliwiają dotarcie tam naprawdę szybko.

CD Projekt: od handlu grami na giełdzie komputerowej po produkcje gier na światowym poziomie

W 1994 roku dwóch wówczas dwudziestolatków, Michał Kiciński i Marcin Iwiński, założyło firmę. Zajęli się sprowadzaniem gier komputerowych od zagranicznych producentów i sprzedawali je na polskim rynku. Przygotowywali także polskie wersje zagranicznych tytułów. Gdy dystrybucja gier to było za mało, postanowili własnymi siłami stworzyć nowy tytuł i to na światowym poziomie! Wybrali „rodzimą” postać – Wiedźmina – i w 2007 r. gra pojawiła się na rynku.
Jednak naprawdę dobra passa CD Projektu rozpoczęła się około 2015 r. Zanim to nastąpiło, firma musiała przetrwać i utrzymać kosztowny projekt „Wiedźmin 3: Dziki Gon” , który pochłonął 306 mln zł. Przez 3,5 roku 240-osobowy zespół rozwijał tytuł, który finalnie zyskał miano najlepiej sprzedającej się polskiej gry wideo w historii. Premiera gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” została pomyślnie przyjęta przez graczy, recenzentów. Bez wątpienia, pomocne w tym były żelazna konsekwencja, jak i wsłuchanie się w oczekiwania i w opinie graczy. A CD Projekt wyceniany jest na 6 mld zł

Brand24 – monitoring sieci na globalnych wodach

Firma Brand24 powstała w 2011 roku i od razu musiała stawić czoła twardym regułom rynku. W pewnym momencie założyciele chcieli ją nawet sprzedać! Niestety, brakowało zainteresowanych kupnem. Po kilku latach ciężkiej pracy jednak stanęli na nogi. Zdobyli pozycję lidera na rynku monitoringu Internetu w Polsce i rozwijają działalność za granicą. Monitorują w Sieci kilkadziesiąt tysięcy marek. Odkupili domenę Brand24.com za 100 tys. zł. Pod koniec 2015 roku firmę Brand24 wyceniono na 28 milionów złotych.

Polak wyśnił Dolinę Krzemową

Z przyjemnością śledzimy studia przypadków i najnowsze poczynania gigantów, takich jak Apple, Samsung, Uber, czy Facebook. Przemysł filmowy chętnie ukazuje biografie przedsiębiorców, takich jak Steve Jobs („Steve Jobs”), jak i kulisy powstania np. Facebooka („The Social Network”).
Podałem przykłady spektakularnych projektów prowadzonych także nad Wisłą. Nie brakuje nam ani ludzi, ani historii zasługujących na ekranizację. Tylko czy my potrzebujemy kinowego hitu, by popchnąć polskich przedsiębiorców na tory szybkiego wzrostu? Prezentacja Michała Sadowskiego, CEO Brand24, z konferencji I love Marketing pokazuje, że jednak nie.

10 Marketingowych Porad Budowy Biznesu od 0 do 1000 klientów

Każdy chciałby poznać receptę na sukces. Pomysł, wytrwałość w dążeniu do celu, szybkie finansowanie, szczęście? A może by tak więcej… otwartości?
Podczas prezentacji Sadowski szczegółowo opowiedział jak analizuje swój biznes, podał statystyki z różnych narzędzi. Po publikacji w Sieci pojawiły się pytania: po co dzielić się wiedzą
o konwersjach i najlepszych praktykach, przecież to paliwo dla konkurencji!

Michał Sadowski twierdzi, że brak otwartości to jeden powodów dla których jesteśmy tu, gdzie jesteśmy, a wymarzona Dolina Krzemowa jest daleko. Powinniśmy nauczyć się dzielić wiedzą, know how, kontaktami i to bez względu na wady takiego podejścia. Ludzie i firmy, którym pomożemy dzieląc się wiedzą uznają takie podejście jako naturalne i zaczną działać podobnie. Oto klucz do szybkiego rozwoju branży. Sadowski zaapelował przy tym o współdziałanie przedsiębiorców

Oczywiście, żywot przedsiębiorcy jest trudny, ale nowe technologie i globalizacja umożliwiają dotarcie na szczyt naprawdę szybko. Kto wie, może jednak kiedyś pójdziemy do kina na film o twórcach gry „Wiedźm”, czy ekranizację historii o polskich startupach? Ja już rezerwuję bilet.

Źródło:

http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2010/03/tak-rodzily-sie-legendy-3.aspx
http://www.forbes.pl/cd-
http://www.spidersweb.pl/2017/
http://marketingibiznes.pl/start-up-zone/od-bankruta-do-milionera-czyli-historia-sukcesu-brand24-pl
http://antyweb.pl/brand24-pozyskal-inwestora-firma-jest-warta-28-milionow/
http://businessinsider.com.pl/strategie/prezentacja-michala-sadowskiego-z-brand24-o-przedsiebiorczosci/sws2j42

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Twitter