Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Przychodzi edetailing.co do lekarza

28 października 2011
Przychodzi edetailing.co do lekarza

closed loop marketingPraktycznie nieograniczona możliwość kreowania skutecznego przekazu edukacyjnego i marketingowego do bardzo szerokiej lub dedykowanej grupy lekarzy w oparciu o multimedia i nowoczesne technologie informatyczne (interaktywne serwisy www i przenośne urządzenia w postaci iPadów lub innych tabletów w rękach przedstawicieli medycznych). edetailing.co to także bezpośrednia interakcja lekarza z prezentacją, natychmiastowy raport, elastyczne dopasowywanie się do oczekiwań i zapotrzebowania, a także szczegółowe statystyki, dotyczące odpowiedzi specjalistów medycznych i działań reprezentantów.

Tak można w skrócie określić edetailing w służbie farmacji i medycyny. Jednak to nie wszystko, bo w dzisiejszym świecie liczy się efekt, a ten gwarantują właśnie systemy edetailingowe (dostępne „od ręki” wiarygodne raporty i szczegółowe analizy, wymierna poprawa funkcjonowania marketingu i efekt sprzedażowy) w warunkach nieustannej presji konkurencji. Dużo osób w branży farmaceutycznej słyszało nazwę, a być może miało do czynienia z prostymi i mało funkcjonalnymi rozwiązaniami tego typu, a tak naprawdę nie każdy wie, co za tym się kryje w pełnym znaczeniu i możliwościach, jakie stoją za tym słowem i nowymi technologiami. Jeżeli wcześniej ktokolwiek z Państwa korzystał z edetailingu, to TERAZ dopiero będzie pod wrażeniem jak ten system i jego możliwości ewoluowały. Tym bardziej będziecie Państwo zaskoczeni, iż w opisywanej poniżej wersji, wchodzącej na rynek polski – nowy system edetailing.co jest bezpłatnie udostępniany do testów.

Synergia wiedzy, doświadczenia i możliwości

edetailing.co, czyli rozwiązanie proponowane przez GreyTree jest dużym krokiem w obszarze nowego farmamarketingu, rozwiązaniem dystansującym konkurencję. Przygotowany przez GreyTree system edetailingowy to zaawansowany projekt wielu osób specjalizujących się w odmiennych dziedzinach agencji. Dzięki połączeniu doświadczenia z zakresu komunikacji perswazyjnej, PR, marketingu i znajomości branży farmaceutycznej ze specjalistami z obszaru multimediów dla których programowanie nie stanowi żadnej tajemnicy, został stworzony produkt, oferujący usługę dynamicznego i efektywnego wsparcia sprzedaży na poziomie najnowszych amerykańskich rozwiązań.

O edetailing.co, czyli z czym i na czym

Najbardziej popularne w przypadku edetailingu są dwie możliwości oparte na prezentacjachedete22-152x300 wykonanych w technologii Flash, video, PowerPoint lub innej. Pierwsza z nich, to rozbudowane, aczkolwiek przyjazne dla odbiorcy interaktywne prezentacje – publikowane i dostępne dla lekarzy w Internecie, w tym na własnej stronie, oddzielnym projekcie www lub na wybranych portalach medycznych. Druga opcja,to przedstawiciel farmaceutyczny, który przeprowadza – podczas bezpośredniego spotkania – prezentację multimedialną na jednym z przenośnych i podręcznych urządzeń w postaci np.: iPada (tablet). Tak to wygląda w przypadku standardowych produktów edetailingowych. Natomiast edetailing.co to już coś więcej.

W obydwu przypadkach rozwiązania edetailing.co możemy mówić o interakcji lekarz – firma farmaceutyczna, gdyż prezentowane materiały informacyjno – edukacyjne mogą być dostosowane do oczekiwań i zapotrzebowanie specjalistów medycznych. W zależności od dokonywanych przez lekarzy podczas prezentacji wyborów, udzielanych odpowiedzi – system może dostosować indywidualnie kolejne komunikaty i informacje, aby wciąż utrzymać na bardzo wysokim poziomie zainteresowanie odbiorcy treścią. Jednocześnie w ten sposób firma farmaceutyczna, w oparciu o dostępne na bieżąco raporty, może modyfikować swoją prezentację, tak aby za każdym razem zwiększać skuteczność przekazywanych informacji. Całość opiera się na zintegrowanym systemie łączącym interaktywny serwis, prezentację on-line dla lekarza i prezentację zainstalowaną na iPadzie (na bazie aplikacjiedetailing.co z wykorzystaniem współczesnych trendów i języków opisu HTML 5 i CSS 3) ze specjalnie skonfigurowanymi serwerami (edetailing.co Server), które poprzez Internet na bieżąco agregują dane, wysyłają komunikaty, utrzymują łączność i synchronizację nawet z bardzo odległymi punktami w Polsce.

Skuteczniej i z oczekiwanym efektem

Przy mniejszym zaangażowaniu środków i czasu przedstawiany system edetailing.co generuje więcej raportów i informacji, które dodatkowo są bardziej szczegółowe. Do tego prezentacje z wykorzystaniem tego rozwiązania mogą być błyskawicznie zaktualizowane, zmienione i zoptymalizowane w przypadku kiedy stwierdzimy, że nasz przekaz multimedialny można jeszcze bardziej rozwinąć i wzbogacić. Co więcej, w odniesieniu do istniejących i działających na polskim rynku większości systemów edetailingowych, przygotowany przez GreyTree system edetailng.co jest również prostszy w obsłudze i ma o wiele więcej opcji dostępnych dla działów marketingu i sprzedaży, a jednocześnie dzięki swojej prostocie w obsłudze jest przyjaznym rozwiązaniem, które usprawnia i ułatwia pracę przedstawiciela farmaceutycznego.

closed loop marketingCelem każdego rozwiązania biznesowego jest przyniesienie wymiernych korzyści, zwrot z inwestycji, szybszy efekt przy mniejszych kosztach i takim właśnie rozwiązaniem jest edetailng.co. Zadaniem i jednym z wielu atutów tego systemu jest przygotowywany konkretny i skuteczny, perswazyjny przekaz skierowany do lekarza, wzbogacony informacjami na temat leku, wynikami badań, analizami porównawczymi (np.: lek jednej firmy vs. inne leki). Lekarze, którzy biorą udział w takiej prezentacji nie muszą być biernymi odbiorcami treści, gdyż proponowane rozwiązanie umożliwia implementację interaktywnej części multimedialnej, gdzie lekarz jest traktowany jako nasz partner i razem z nami współtworzy dalszą część prezentacji – jest jej aktywnym uczestnikiem. Dzięki takiemu zaangażowaniu lekarza podczas prezentacji zwiększamy nie tylko jego zainteresowanie, ale również utrwalamy w jego pamięci przekaz informacyjny, w tym np.: nazwę leku i jego zalety. Innymi słowy, tego typu rozwiązania edetailingowe, to nowa forma prowadzenie aktywnej działalności edukacyjno – promocyjnej skierowanej do lekarzy specjalistów, naszych klientów – partnerów medycznych.

Kolejne atuty, czyli raporty na bieżąco i rozbudowane statystykiedete4

Tak rozbudowane rozwiązanie jak w systemie edetailing.co ciężko znaleźć w konkurencyjnych produktach, które pojawiły się wcześniej na rynku. W zestawieniu z edetailing.co inne raporty w większości wyglądają jak nieedytowalne pliki PDF, które przed przesłaniem klientowi mają ograniczone możliwości konfiguracji i wyszukania skorelowanych zmiennych, czyli danych na których bazują działy marketingu i sprzedaży Twojej firmy. W edetailing.co to Ty jako użytkownik – administrator poprzez prosty panel nawigacyjny generujesz raporty i wybierasz te dane, które potrzebne są do działań operacyjnych w marketingu i sprzedaży. Raporty dostępne są „od ręki”, więc nie musisz czekać z zakończeniem projektu, żeby poznać jego efekt. Wszelkie działania marketingowe i handlowe monitorujesz i koordynujesz na bieżąco i to niezależnie w jakiej części Polski są Twoi przedstawiciele farmaceutyczni. To wszystko usprawnia realizację kampanii i w zdecydowany sposób pomaga osiągnąć zakładane cele miesięczne, kwartalne i roczne, gdyż w każdej chwili możesz wdrożyć działania korygujące w akcje realizowane przez marketerów i reprezentantów.

Dane z terenu, bądź informacje pozyskane z prezentacji on-line dostępnych na stronach www, na bieżąco są agregowane i przeliczane do raportów, które według uznania możesz eksportować do pliku lub wyświetlić jako wykresy liniowe, słupkowe, kołowe. Również możesz skorzystać z tradycyjnej formy tabelkowej, gdzie uzyskasz pełne informacje na temat prezentacji wyświetlonej danemu lekarzowi, a także jak na tle innych reprezentantów (np.: w skali kraju, lub miasta) wypada dany przedstawiciel farmaceutyczny (lista „Best” i „Last”). To jednak nie koniec statystyk! W ramach edetailing.co uzyskasz również dane, które dotyczą szczegółów spotkań z konkretnym lekarzem w dłuższej perspektywie czasu, miesięczne i wielomiesięczne zestawienie wizyt reprezentantów, listy przedstawionych prezentacji, wyniki ankiet i reakcje poszczególnych odbiorców. To również nie są wszystkie atuty jakie oferujeedetailing.co – system daje Ci o wiele większe możliwości marketingowe, a do tego w bardzo przejrzystej i eleganckiej szacie graficznej. A my nie wiemy nic o tym, żeby tak dopracowane i funkcjonalne rozwiązania oferowała nasza konkurencja w Polsce!

Komunikacja on-line, aktualizacja i newsy

Dodatkowo do i tak już rozbudowanego systemu raportowania i analiz w ramach edetailing.co w wersji na iPady dla reprezentantów wprowadzony został system newsów, który zawiera zarówno komunikaty od zespołu edetailing.co jak i komunikaty administratora danej firmy farmaceutycznej (np.: informatyk lub marketingowiec). Docelowo (pozostający w fazie zaawansowanych testów) jest upgrade (udoskonalenie) systemu newsów do dedykowania grup odbiorców lub wysyłki informacji jedynie do konkretnej osoby.

Również w przypadku dodania kolejnych funkcjonalności do aplikacji edetailing – w oparciu o połączenie on-line oprogramowanie na przenośnym tablecie może zostać zaktualizowane praktycznie niezauważalnie, dzięki stałemu połączeniu z edetailing.co Server. Użytkownik otrzyma informację o dodaniu nowych możliwości do aplikacji, z której korzysta. To samo dotyczy zmian, które firma farmaceutyczna chce wprowadzić do prezentacji i multimediów, którymi posługuje się jej przedstawiciel.

edete5edetailing.co, czyli o krok dalej niż wczoraj

Przyszłość i nowe, skuteczne rozwiązania są już teraz na wyciągnięcie ręki. edetailing.co to nie odległa zapowiedź, a już teraźniejszość. Przewagę zyskuje ten, kto dąży do efektywnego wykorzystania czasu i budżetu. Tak więc nie czekaj, aż wszyscy dookoła będą stosowali rozwiązania edetailingowe, tylko sprawdź nowe możliwości już dziś. A może zwyczajnie wykorzystaj przewagę bardziej rozbudowanych i funkcjonalnych systemów edetailingowych, niż te do tej pory stosowane. Nie dość, że edetailing.co zaskoczy Cię prostotą obsługi, co ilością danych marketingowych, edukacyjnych i handlowych, a co za tym idzie skutecznością w Twoich rękach.

więcej na edetailing.co

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Newsletter

Twitter