Dariusz Goźliński

«D'abord, ne pas nuire!»- Cela devrait être, la première règle pour les activités de communication dans le domaine des produits pharmaceutiques et juridique.

Qui suis-je?
Passionné de marketing et de publicité. Fortement associé à l'industrie pharmaceutique et connexes. Je crée et je gère des campagnes de publicité, y compris l'utilisation des médias sociaux dans les activités dédiées aux médecins et aux patients. Professionnellement, je suis le fondateur et directeur général de l'agence GreyTree. À partir de 2002 r. Je suis associé avec une commercialisation limitée et droit de la publicité. Entre autres choses, a travaillé avec des sociétés telles que: Unilever, Jelfa, Sanitas Groupe, Adamed Healthcare, Bleu Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Pologne, Symphar, Sun Farm, Amiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma ou Krewel Meuselbach.

Vôtre,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
email: d.gozlinski(à)greytree.co

Relations publiques cabinet d'avocats

22 Avril 2011
Relations publiques cabinet d'avocats

Public relations to najogólniej relacje z opinią publiczną, relations avec les clients actuels et potentiels. Vous pouvez également dire, PR est juste que la publicité sur nos services, Connaissance de succès. Public relations jest rozgłosem w mediach (presse, radio, TV), pochodzi z niezależnych od kancelarii źródeł tym samym dodając jej wiarygodności.W obiegowej opinii panuje przekonanie, że nie ma znaczenia, jaki towarzyszy naszej działalności rozgłos ważne, że w ogóle jest. malheureusement, ale Ci którzy tak myślą, zazwyczaj nie osiągają sukcesów w wykonywaniu zawodu adwokata czy ogólnie prawnika. W poprzednich artykułach publikowanych na łamach Togi przedstawione zostały ogólne informacje na temat marketingu usług prawniczych to, co było wspólnym dla nich mianownikiem to fakt,że mogliście Państwo nimi kierować. W przypadku szumu medialnego należy pamiętać,że nie mamy nad nim prawie żadnej kontroli. Jednakże dla podkreślenia wagi działań PR i pozytywnego rozgłosu należy pamiętać, że nie ma wiarygodniejszej dla Państwa klienta rekomendacji niż pozytywny artykuł na temat Waszej praktyki czy podziękowanie za działalność pro publico bono na rzecz lokalnej społeczności. Każda pozytywna wzmianka o Państwa działalności zawodowej pochodząca z niezależnego od kancelarii źródła jest wielokrotnie więcej warta niż najlepsze działania marketingowe. Zatem co należy zrobić by znaleźć się w mediach? Poniżej znajdą Państwo kilka propozycji na działania jakie możecie Państwo przeprowadzić zgodnie z etyką zawodu adwokata.

publicity

Jak już wspominaliśmy elementem public relations jest rozgłos na temat Państwa działalności. Jeżeli zaplanujecie spójną komunikację marketingową i uwzględnicie w niej elementy public relations macie duże szanse na pozytywny odbiór przez media i informowanie o Państwa działalności. Jak uzyskać pozytywny i bezpłatny PR? Jeżeli robicie coś wartościowego z punktu widzenia społecznego lub zawodowego, to należy o tym komunikować. Wiele czasopism w Polsce, szczególnie biznesowych i społecznych, otwiera Państwu drogę do publikacji artykułów eksperckich na tematy prawnicze. Publikacje w znanym i cenionym czasopiśmie przynoszą całkiem wymierne korzyści takie jak budowa marki i wizerunku kancelarii. Współpracujące w charakterze ekspertów kancelarie mają znacznie wyższy współczynnik zapamiętania u potencjalnych klientów niż inne kancelarie. Ponadto każdy opublikowany na łamach specjalistycznych czasopism artykuł można powielać i pokazywać potencjalnym i obecnym klientom, jako przykład naszego profesjonalizmu.

aktywność społeczna pro publico bono

W dzisiejszych czasach stereotypowo postrzega się usługi prawne, jako kosztowne, z tego też powodu wiele osób decyduje się na skorzystanie z usług pełnomocnika procesowego dopiero wtedy, gdy już posiadana przez nich wiedza nie pozwala na samodzielne prowadzenie sprawy. Wtedy też idziemy do prawnika z przymusu a nie z chęci skorzystania z jego wiedzy. Taki przymus korzystania z usług rodzi negatywny wizerunek samego zawodu prawnika. Jak można to postrzeganie zmienić i uzyskać tym samym przewagę nad konkurencyjnymi kancelariami? Otóż poprzez ocieplenie wizerunku kancelarii działaniami na rzecz społeczności lokalnej. Czy zdecydujecie się Państwo na poświęcenie jednej godziny tygodniowo na rzecz udzielania bezpłatnych konsultacji mniej zamożnym mieszkańcom, czy otoczycie opieką lokalne stowarzyszenie lub fundację. Każde takie działanie spowoduje, że będziecie postrzegani, jako kancelarie odpowiedzialne społecznie, tym samym będziecie lepszy partner dla potencjalnego klienta.

działania związane z prasą, radiem, TV

Tak jak w przypadku aktywności społecznej tak działania związane z prasą są nieocenionym narzędziem budowania wizerunku profesjonalnego pełnomocnika. Il est connu, że klienci będą bardziej zainteresowani w współpracą z prawnikiem często cytowanym w prasie lub radiu niż z nikomu nieznanym mecenasem. W przypadku działania z mediami takimi jak prasa, radio czy TV w niewielkim stopniu, ale możemy sami powodować, ze będą o naszej pracy informować. Dziennikarze mają za zadanie zbierać i przekazywać informacje, które zainteresują ich słuchaczy, czytelników, widzów. Zatem nikt nie będzie informował o błahych czy małoistotnych tematach na łamach prasy, radia czy telewizji. By znaleźć się w ogólnopolskim tygodniku należy dziennikarzowi dać temat, którego nie mają inni. Do takich tematów można zaliczyć wszelkie działania pro społeczne prawników. Działania, które odbiegają od codziennej praktykibezpłatna pomoc dla określonej grupy poszkodowanych, fundacji, stowarzyszenia, podjęcie się tematu kontrowersyjnego z punktu widzenia prawnego lub społecznego.

– działania związane z Internetem

W poprzednich artykułach szeroko omawialiśmy działania e-marketingowe dla budowania pozytywnego wizerunku kancelarii adwokackiej. Jednakże sam marketing to nie wszystko, należy uzupełnić go o działania e – public relations. Jak to zrobić? Jak skutecznie wywoływać szum medialny?Przede wszystkim należy przemyśleć, co chcemy osiągnąć, do jakiej grupy docelowej dotrzeć. Internet jest praktycznie nieograniczonym obszarem do działania, o ile znalezienie się na łamach Rzeczpospolitej czy Gazety prawnej może nastręczać pewne trudności o tyle publikacja na wortalach, serwisach internetowych wymaga od Państwa jedynie czasu. W sieci WWW istnieje wiele niekomercyjnych serwisów prawniczych gdzie można udzielać porad prawnych pod swoim nazwiskiem, ogromna ilość serwisów, społecznościowcyh dedykowanych Państwa klientom (Goldenline.pl, Facebook.com itp.). Wszędzie tam możecie Państwo działać na korzyść Waszej kancelarii tworząc jej wizerunek jako profesjonalisty prawnego i co najważniejsze nie łamiąc tym samym zasad etyki zawodu adwokata. Poza działaniami związanymi z poradami prawnymi Internet daje nieocenione możliwości dzielenia się case study z innymi użytkownikami sieci, wielość serwisów public relations gdzie bezpłatnie możecie Państwo zamieścić notatkę prasową na temat waszej pracy powoduje, że internetowy marketing i PR powinny na stałe wpisać się w politykę zarządzania kancelarią adwokacką.

Powyższe informacje plus wiedza na temat marketingu usług prawniczych przedstawiona w poprzednich wpisach powinna Państwu pomóc w stworzeniu polityki komunikacji dla Państwa działalności. Po raz kolejny podkreślamy, że nie jest adwokatom potrzebna reklama perswazyjna (sprzedażowa) a jedynie odpowiednio stworzona i zarządzania komunikacja marketingowa i public relations.

Commentaires

Commentaires

Partager cet article

Related Posts

Traduction automatique:

Gazouillement