Mijają lata jak obserwujemy rynek usług prawniczych ze szczególnym naciskiem na jego aspekt marketingowy i PR. I to co słychać to „nawoływanie” do dopuszczenia reklamy usług prawniczych a kluczem do sukcesu komunikacji zewnętrznej każdej kancelarii prawnej nie jest jednak dostęp do reklamy telewizyjnej, czy jak czytaliśmy w jednym artykułów „występ mecenasa w telewizyjnym show”, kluczem nie jest też rozdawanie broszur pod sądem, czy zostawianie ich na parapecie. Rozwiązaniem jest świadome korzystanie z wiedzy i doświadczeń marketingu usług prawniczych zgodnie z obowiązującymi dziś przepisami.
Czym jest zatem marketing usług prawniczych jeżeli nie reklamą?
Marketing usług prawnych (zgodnie z Kodeksem Etyki Adwokatury Unii Europejskiej) to przede wszystkim działania „publicity” – rozpowszechnianie informacji, rozgłos, służące budowaniu i propagowaniu renomy i image`u kancelarii. Istotny jest tu fakt, że publicity to rozpowszechnianie informacji w sposób nieodpłatny i nie będący reklamą.
Rola marketingu usług prawniczych:
- potwierdzenie, że wybór Państwa usług przez klienta jest najkorzystniejszym, dla niego wyborem
- indywidualizacja – działania marketingowe powodujące, że Państwa działalność jest wyróżniona na tle konkurencji
- dążenie do satysfakcji obsługiwanych klientów a co za tym idzie do budowania trwałych relacji partnersko – biznesowych z obecnymi i nowymi klientami
- komunikacja kryzysowa – działania związane z nagłymi nieprzewidywalnymi zdarzeniami mogącymi mieć wpływ na wizerunek kancelarii lub prawnika.
Skoro już wiemy czym jest i jaką rolę spełnia marketing usług prawniczych pojawia się pytanie:
Skąd czerpać wiedzę na jego temat? Czy tylko korzystanie ze specjalistycznych firm zapewni nam osiągnięcie sukcesu w marketingu usług profesjonalnych?
O tym i dużo więcej w następnych odsłonach.