Dariusz Goźliński

«D'abord, ne pas nuire!»- Cela devrait être, la première règle pour les activités de communication dans le domaine des produits pharmaceutiques et juridique.

Qui suis-je?
Passionné de marketing et de publicité. Fortement associé à l'industrie pharmaceutique et connexes. Je crée et je gère des campagnes de publicité, y compris l'utilisation des médias sociaux dans les activités dédiées aux médecins et aux patients. Professionnellement, je suis le fondateur et directeur général de l'agence GreyTree. À partir de 2002 r. Je suis associé avec une commercialisation limitée et droit de la publicité. Entre autres choses, a travaillé avec des sociétés telles que: Unilever, Jelfa, Sanitas Groupe, Adamed Healthcare, Bleu Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Pologne, Symphar, Sun Farm, Amiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma ou Krewel Meuselbach.

Vôtre,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
email: d.gozlinski(à)greytree.co

Marketing szeptany

16 Avril 2010
Marketing szeptany

Marketing szeptany to coraz popularniejsza forma promocji. Marketerzy biorący udział w kampaniach reklamowych mają za zadanie dać potencjalnemu konsumentowi powód do rozmowy o danej marce i sprawić, że zadowoleni klienci sami będą rekomendować produkt. Stwierdzenie to wydaje się być banalne, wszak umiejętne pokierowanie rozmową i zachęcenie ludzi do przyłączenia się do niej musi być nad wyraz proste. Niemniej jednak w tym wypadku teoria nieco odbiega od praktyki…Ogół działań składających się na marketing szeptany daje skuteczną i wiarygodną metodę promocji. Dlatego niezmiernie ważne są tutaj umiejętności, wiedza i logika, bowiem niewykwalifikowani marketerzy prowadzący działania np. na forach internetowych spamują, przez co ich trud i poświęcenie idą na marne, gdyż zostają zbanowani przed administratora czy moderatora forum.

marketing szeptanyDziałalność na forach internetowych jest jedną z form marketingu szeptanego określaną mianem amplifyingu internetowego. Z racji tego, iż marketerów przybywa w zastraszającym tempie, wyrażanie pozytywnej opinii o danej marce czy produkcie zaczyna budzić coraz większe kontrowersje. Wiąże się to nierozerwalnie z krytyką pozostałych forumowiczów, zablokowaniem posiadanego konta oraz niepochlebnymi opiniami o reklamowanym produkcie. W konsekwencji zostaje osiągnięty efekt odwrotny od zamierzonego. Zostaje naruszona idea marketingu szeptanego, a część potencjalnych klientów zraża się do nagminnie reklamowanego produktu. A przecież najważniejszym źródłem informacji jest prosty człowiek – nie celebryta zachwalający proszek do prania, czy aktor reklamujący usługi banku dostający za to ogromne honorarium, lecz zwykły, szary konsument. Si, więc czy może istnieć ktoś bardziej wiarygodny aniżeli „przeciętny internauta”?

Zamiast zaśmiecać wątki na forach internetowych należy skoncentrować się na znalezieniu osób postronnych, aczkolwiek znających markę i mających o niej pozytywną opinię. Wypowiedzi marketera powinny nie być nachalne, lecz dążyć do sprowadzenia rozmowy na odpowiedni tor w taki sposób, aby ludzie sami od siebie dobrowolnie zaczęli zachwalać produkt danej marki innym.

Inną formą działania jest prowadzenie własnego „firmowego” bloga, zwane brand bloking. Odpowiednie treści prawidłowo ukształtują wizerunek firmy, jednak ważna jest tutaj systematyka i poruszanie ciekawych tematów, które będą tematem do licznych dyskusji oraz skuteczne wypozycjonowanie pozwalające na jak największą liczbę odwiedzin.

le marketing viralMarketing wirusowy to kolejna forma marketingu szeptanego. Forma, w jakiej się rozprzestrzenia jest jak wirus, przy czym prawdziwy wirus jest niechciany i sieje spustoszenie, a ten występujący w przekazie marketingowym przekazywany jest przed odbiorców do kolejnych, czyli tzw. pocztą pantoflową. Narzędzie, jakim jest Internet sprzyja komunikacji, a więc sprzyja również ilości przekazywanych informacji. Marketing wirusowy jest formą szybką, tanią i skuteczną.

Marketing szeptany musi ściśle współgrać z komunikacją firmy i być zgodny z prawdą o reklamowanym produkcie. Wywiązana rozmowa poprzez subtelne, ale i skuteczne „zagrania” marketerów, to już połowa sukcesu. Z kolei zachęcony pozytywną rekomendacją klient dopełnia całości.

Commentaires

Commentaires

Partager cet article

Related Posts

Traduction automatique:

Gazouillement