Dariusz Goźliński

"First, do no harm!"- Dies sollte sein, die erste Regel für den Kommunikationsaktivitäten auf dem Gebiet der Pharmazie und Rechts.

Wer bin ich?
Leidenschaft für Marketing und Werbung. Stark mit der Pharmaindustrie und verwandte verbunden. Ich erstelle und verwalte ich Werbekampagnen einschließlich der Nutzung von Social-Media-Aktivitäten für Ärzte und Patienten gewidmet. Professionell, ich bin der Gründer und Geschäftsführer der Agentur GreyTree. Von 2002 r. Ich bin mit einer begrenzten Marketing-und Werberecht verbunden. Unter anderem arbeitete mit Unternehmen wie: Unilever, Jelfa, Sanitas-Gruppe, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polen, Symphar, Sun Farm, Admiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma oder Krewel Meuselbach.

Mit Freundlichen,
Dariusz Goźliński
so. +48 22 628 53 61
E-Mail: d.gozlinski(bei)greytree.co

Po co Pharma Social Media Marketing?

15 Mai 2013
Po co Pharma Social Media Marketing?

Pharma-Marketing, das wirkt im Bereich der Social-Media-, das heißt, was und warum es gemacht werden sollte, um langfristige Beziehungen aufbauen z konsumentami, lekarzami i pozyskiwać nowych odbiorców.
Przede wszystkim produkty i firma powinny być widoczne w sieci, angażując internautów do wspólnej zabawy i dyskusji. W końcu social media to nie są statyczne firmowe strony www, a przede wszystkim portale społecznościowe, gdzie nasi potencjalni klienci spędzają swój wolny czas. Tylko w ten sposób do nich dotrzemy – prowadząc kampanie w miejscach, gdzie możemy ich spotkać i na zasadach tam obowiązujących.

Strategia działania w social mediach dla wielu firm farmaceutycznych wciążsocial-media-marketing-for-your-online-business-300x276 pozostaje czymś niezrozumiałym, a często – o zgrozo! – jest oceniana jako niepotrzebna, gdyż firma nie prowadzi kampanii w mediach społecznościowych i w najbliższym czasie nie zamierza. Ja w tym przypadku pytam (zresztą nie tylko ja): Czy stać Twoją firmę, żeby nie być w social mediach? Bez względu na decyzję o prowadzeniu lub zrezygnowaniu z kampanii w serwisach społecznościowych, informacje o naszych produktach i tak pojawią się w sieci. Pojawią się tam bez względu na to czy się to nam podoba czy też nie. Internauci i tak będą o nas mówić (pisać), wymieniać się opiniami i porównywać z innymi, w tym z konkurencją. Jednak decydując się na działania w sferze social mediów będziemy mieli wpływa na to, co o nas można wygooglować, odszukać na forach, Facebooku etc. Tym samym nie tylko możemy skupić w jednym miejscu dyskusję o nas, co aktywnie w niej uczestniczyć, tworzyć wokół niej szum i zainteresowanie, przekonywać do siebie i pozyskiwać kolejnych zainteresowanych tym, co mamy do powiedzenia o naszej marce i ofercie w postaci produktu dla konsumenta, albo lekarza (w przypadku, gdy kierujemy nasz przekaz do specjalistów medycznych). Aber denken Sie daran, że social media to przede wszystkim rozrywka, ciekawostki, a innymi słowy sposób na spędzanie wolnego czasu przez internautów. W ten właśnie sposób powinniśmy konstruować nasz przekaz do użytkowników sieci – dawać im rozrywkę, bawić, uczyć, angażować w nasze działania, edukować, ale nie zanudzać i traktować wszystkich naszych komunikatów w kategorii reklamy.

Strach ma wielkie oczy, a my boimy się tego, czego nie rozumiemy. Tak to niestety wygląda w większości firm farmaceutycznych – strach przed nieznanym, przed wyjściem poza tradycyjny model marketingu farmaceutycznego. nur, że nasi klienci już dawno korzystają z social mediów, a branża farmaceutyczna w większości wciąż tkwi w świecie PR, reklamy i promocji z minionych lat.

Co takiego oferują nam social media? Poza możliwością poprawienia wizerunek marki i produktu są wciąż niedocenianym kanałem działań prosprzedażowych. W końcu z informacją i reklamą powinniśmy być tam gdzie nas szukają, tam gdzie są odbiorcy czekający na nasz przekaz. Nie bądźmy naiwni i nie łudźmy się, że nasz konsument poświęci odpowiednio wiele czasu, żeby odszukać naszą statyczną stronę www w internecie, czyli tak naprawdę w sieci setek tysięcy innych informacji. To nam powinno zależeć, aby dotrzeć do niego zanim np.: wyrobi sobie o nas negatywną opinię, zrezygnuje z szukania zanim nas odnajdzie lub wybierze konkurencję i jej produkty.

Facebook_0-300x176W Polsce już co piąta osoba ma konto na Facebooku (mehr als 8 mln użytkowników całego portalu w Polsce). Są to liczby, których nie można ignorować, a przecież nie każdy internauta korzysta z Facebooka. Ten przykład daje do myślenia. Nie sprowadzajmy jednak social mediów tylko do portalu Marka Zuckerberga. Oprócz Facebooka w Polsce popularne są również takie serwisy społecznościowe jak chociażby NK, YouTube lub przykładowo dedykowane lekarzom Konsylium24.pl etc., etc. Do tego dodajmy liczne fora internetowe, blogi, portale informacyjne z opcją komentowania artykułów i mamy zarys potęgi nowych kanałów dotarcia do naszych odbiorców.

Summieren, działania w social mediach to zarówno Public Relations, ale również działania prosprzedażowe, które budują przywiązanie do produktu i pozytywne skojarzenia. Als Ergebnis, w realnym świecie (tym poza Internetem) zwiększamy swoje szanse na zakup naszych produktów i wybór naszych usług, ponieważ będziemy na początku listy skojarzeń naszego konsumenta – fana naszej marki, produktu, usługi. Nie oszukujmy się, że social media zrealizują za nas kwartalną lub roczną sprzedaż, ale za to będą świetnym kanałem komunikacji do budowania długotrwałych relacji z konsumentami i wsparcia sprzedaży! Na koniec zapytam: Czy jesteś w stanie pozwolić sobie na brak obecności w świecie konsumenta lub lekarza? Czy stać Cię na to, żeby odrzucić pharma social media marketing? Czy zignorowanie świata social mediów spowoduje, że internauci nie będą o Tobie pisać w internecie? Co robi w tym czasie Twoja konkurencja? Czy już Cię wyprzedziła na tym polu? A może nadal masz szansę na bycie pierwszym?

Kommentare

Kommentare

Teilen Sie diese Geschichte

Related Posts

Automatische Übersetzung:

Zwitschern