Dariusz Goźliński

"First, do no harm!"- Dies sollte sein, die erste Regel für den Kommunikationsaktivitäten auf dem Gebiet der Pharmazie und Rechts.

Wer bin ich?
Leidenschaft für Marketing und Werbung. Stark mit der Pharmaindustrie und verwandte verbunden. Ich erstelle und verwalte ich Werbekampagnen einschließlich der Nutzung von Social-Media-Aktivitäten für Ärzte und Patienten gewidmet. Professionell, ich bin der Gründer und Geschäftsführer der Agentur GreyTree. Von 2002 r. Ich bin mit einer begrenzten Marketing-und Werberecht verbunden. Unter anderem arbeitete mit Unternehmen wie: Unilever, Jelfa, Sanitas-Gruppe, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polen, Symphar, Sun Farm, Admiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma oder Krewel Meuselbach.

Mit Freundlichen,
Dariusz Goźliński
so. +48 22 628 53 61
E-Mail: d.gozlinski(bei)greytree.co

Zielgruppe, und Community-Aufbau von Online-pharmie?

13 August 2013
Zielgruppe, und Community-Aufbau von Online-pharmie?

Was ist die Zielgruppe des Marketings? Przede wszystkim będzie to zbiór osób o określonych cechach społeczno-demograficznych, które następnie opisuje insight konsumencki przygotowany pod daną kampanię produktową. Innym sposobem na zdefiniowanie odbiorców będzie wskazanie na ich cechy psychograficzne w postaci konkretnych i powtarzalnych zachowań (zB.: odchudzanie, opieka nad niemowlęciem, wielogodzinna i męcząca wzrok praca przed komputerem) lub styl życia (zB.: osoby ceniące własną aktywność sportową).

A gdzie w tym wszystkim stworzenie internetowej społeczności i czy dla marketera ma to znaczenie?

Przede wszystkim społeczność to wspomniana wcześniej zbiorowość osób, które łączy wspólna więź i relacje. Tradycyjnie rozumiane kampanie marketingowe offline i online oparte na dotarciu do konsumentów / pacjentów z komunikatami o charakterze perswazyjnym nie budują tych więzi. Również reakcje odbiorców na nasz produkt, odwiedziny serwisu www i chociażby internetowe dyskusje nie muszą prowadzić do stworzenia tak rozumianych społeczności i interakcji z marką. Warte przemyślenia jest więc stworzenie długofalowej strategii zaangażowania naszej grupy docelowej w komunikację i budowanie pozytywnych relacji, które pielęgnowane pozostaną na długo po zakończeniu działań informacyjno-promocyjnych naszego leku z kategorii Rx lub OTC czy suplementu diety.

W jaki sposób możemy to osiągnąć?

Akademia -HeelSkupiając aktywność i zainteresowanie dziesiątek, potem setek, a w końcu tysięcy osób w jednym miejscu. Co jednak łączy te wszystkie, zatomizowane jednostki? Właśnie wspólna idea, cel lub też spojrzenie na świat. W tym momencie marka i jej przedstawiciele muszą odpowiedzieć sobie na pytanie o własne cele, misję i kontekst działania. Pomińmy jednak standard, jakim jest troska o zdrowie pacjentów (zdrowie jest bezdyskusyjnie jedną z największych wartości) i pójdźmy o krok dalej. Przełóżmy tę filozofię na konkrety i zaangażujmy markę i jej odbiorców np.: współtworząc z internautami portal poświęcony danej tematyce zdrowotnej, albo też prowadząc fanpage na Facebooku, który łączy wspólne idee marki i konsumentów jak np.: zdrowy styl życia (i nie będzie to profil stricte produktowy!).

Jednak na tym nie koniec, ponieważ budowanie społeczności wymaga ciągłego zaangażowania ze strony marki, która powinna inspirować i wchodzić w interakcję z członkami tak powstałej, czy też raczej powstającej społeczności online. Ta inwestycja w społeczność i oferowanie wartości dodanych (porad, ciekawostek, użytecznych aplikacji itd.) prowadzi nie tylko do utożsamiania się z marką, ale w dalszej konsekwencji powinna zwrócić się nam z nawiązką.

Kommentare

Kommentare

Teilen Sie diese Geschichte

Related Posts

Automatische Übersetzung:

Zwitschern