Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Marketing farmaceutyczny – leki OTC

9 marca 2010
Marketing farmaceutyczny – leki OTC

Marketing farmaceutyczny leków OTC zdobywa coraz szersze zastosowanie. Wzrastająca konkurencja doprowadza firmy do wdrażania instrumentów promocyjnych i ciągłego ulepszania swojej oferty w stosunku do oferty konkurentów. Brzmi to jak swoiste „prawo dżungli” i tak też jest w rzeczywistości, wszak dążenie do wzrostu znajomości produktu poprzez dostarczanie informacji i kreowanie marki jest istotnym celem farma marketingu.

Potężne źródło, Internet jest nowoczesnym, szybkim i wygodnym środkiem komunikacji. Firmy farmaceutyczne zakładają własne strony WWW, na których potencjalny klient znajdzie informacje o danym leku OTC, a także o innych produktach producenta. Tworzenie serwisów jest jednym z wielu elementów strategii e-marketingu farmaceutycznego. Z kolei na kampanię marketingową składa się wiele elementów, wśród których nie powinno zabraknąć m.in.:

  • Zorientowania na potrzeby klienta
  • Ustalenia grupy docelowej klientów
  • Zaprojektowania, stworzenia i wypozycjonowania serwisu WWW
  • Wykonania profesjonalnego oprogramowania strony
  • Wyboru domen internetowych
  • Wykreowania świetności marki i wzbudzenia chęci potencjalnego klienta do kupna reklamowanego leku
  • W razie potrzeby, remarketingu

Promocja leków wydawanych bez recepty jest coraz popularniejsza. Najczęściej prowadzone są kampanie dotyczące środków przeciwbólowych, przeciwgorączkowych i suplementów diet w postaci m.in. witamin. Leki OTC sprzedawane są nie tylko w aptekach, ale i na stacjach benzynowych, marketach, a nawet perfumeriach – istotne jest, aby potencjalny klient mógł je zakupić praktycznie wszędzie. Niemniej zanim dokona zakupu musi zetknąć się np. z opiniami innych osób stosujących owy produkt. A przecież najlepszą rekomendacją jest opinia zwykłego, szarego człowieka, którą można znaleźć np. na forum internetowym.

Wśród wielu instrumentów wykorzystywanych w promocji leków OTC (m.in. telewizja, prasa, ulotki), Internet zajmuje wysoką lokatę. Jednak wszystkie one mają wspólne zadanie, a mianowicie przykucie uwagi klienta i w konsekwencji zwiększenie sprzedaży leku przy jednoczesnym zmieszczeniu się w ramach obowiązujących obostrzeń prawnych. Polski rynek farmaceutyczny jest jednym z najlepiej rozwijających się w Europie, rokrocznie pojawia się wiele nowych leków, dlatego skuteczne ich wypromowanie wymaga poświęcenia, dużej dawki kreatywności i twórczego myślenia.

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Twitter