Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Marketing usług prawniczych

6 lutego 2010
Marketing usług prawniczych

Mijają lata jak obserwujemy rynek usług prawniczych ze szczególnym naciskiem na jego aspekt marketingowy i PR. I to co słychać to „nawoływanie” do dopuszczenia reklamy usług prawniczych a kluczem do sukcesu komunikacji zewnętrznej każdej kancelarii prawnej nie jest jednak dostęp do reklamy telewizyjnej, czy jak czytaliśmy w jednym artykułów „występ mecenasa w telewizyjnym show”, kluczem nie jest też rozdawanie broszur pod sądem, czy zostawianie ich na parapecie. Rozwiązaniem jest świadome korzystanie z wiedzy i doświadczeń marketingu usług prawniczych zgodnie z obowiązującymi dziś przepisami.

Czym jest zatem marketing usług prawniczych jeżeli nie reklamą?

Marketing usług prawnych (zgodnie z Kodeksem Etyki Adwokatury Unii Europejskiej) to przede wszystkim działania „publicity” – rozpowszechnianie informacji, rozgłos, służące budowaniu i propagowaniu renomy i image`u kancelarii. Istotny jest tu fakt, że publicity to rozpowszechnianie informacji w sposób nieodpłatny i nie będący reklamą.

Rola marketingu usług prawniczych:

  • potwierdzenie, że wybór Państwa usług przez klienta jest najkorzystniejszym, dla niego wyborem
  • indywidualizacja – działania marketingowe powodujące, że Państwa działalność jest wyróżniona na tle konkurencji
  • dążenie do satysfakcji obsługiwanych klientów a co za tym idzie do budowania trwałych relacji partnersko – biznesowych z obecnymi i nowymi klientami
  • komunikacja kryzysowa – działania związane z nagłymi nieprzewidywalnymi zdarzeniami mogącymi mieć wpływ na wizerunek kancelarii lub prawnika.

Skoro już wiemy czym jest i jaką rolę spełnia marketing usług prawniczych pojawia się pytanie:

Skąd czerpać wiedzę na jego temat? Czy tylko korzystanie ze specjalistycznych firm zapewni nam osiągnięcie sukcesu w marketingu usług profesjonalnych?

O tym i dużo więcej w następnych odsłonach.

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Twitter