Dariusz Goźliński

«D'abord, ne pas nuire!»- Cela devrait être, la première règle pour les activités de communication dans le domaine des produits pharmaceutiques et juridique.

Qui suis-je?
Passionné de marketing et de publicité. Fortement associé à l'industrie pharmaceutique et connexes. Je crée et je gère des campagnes de publicité, y compris l'utilisation des médias sociaux dans les activités dédiées aux médecins et aux patients. Professionnellement, je suis le fondateur et directeur général de l'agence GreyTree. À partir de 2002 r. Je suis associé avec une commercialisation limitée et droit de la publicité. Entre autres choses, a travaillé avec des sociétés telles que: Unilever, Jelfa, Sanitas Groupe, Adamed Healthcare, Bleu Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Pologne, Symphar, Sun Farm, Amiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma ou Krewel Meuselbach.

Vôtre,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
email: d.gozlinski(à)greytree.co

Facebook pour les unités de soins de santé

4 Juillet 2011
Facebook pour les unités de soins de santé

O kondycji Facebook jako kanału komunikacji jednostek ochrony zdrowia w Polsce akapitów kilka. Na całym świecie serwis Marka Zuckenberga zgromadził setki milionów użytkowników. „Gorączce” Facebooka ulegli także Polacy, w sile około 6 milionów użytkowników. Swoje konta mają tam uczelnie i większość komercyjnych firm, prowadzących komunikację z konsumentami. Kondycji kont polskich jednostek zdrowia w tym popularnym serwisie przyjrzała się Ewelina Kazarko-Ludwiczak, w artykule „Jednostki ochrony zdrowia na portalu Facebook" (OSOZ 5/2011).

Liderzy i maruderzy

Le 2010 r. strony na Facebooku miało 631 amerykańskich szpitali. Odmienna sytuacja występuje w krajach Starego Kontynentu. W kanaly komunikacji, takie jak Facebook, Gazouillement, Youtube, zaangażowanych jest tutaj kilka do kilkunastu procent szpitali. Blogi prowadzą nieliczne placówki…. Zatem liderem w korzystaniu z cyfrowych narzędzi komunikacji są amerykańskie szpitale, gdyż działają w warunkach ostrej konkurencji rynkowej.

  • FacebookFriendsZ czym się to jeKanał komunikacji szpitala na Facebooku może być wykorzystany do:
  • Promocji informacji o placówce, jej osiągnięciach
  • Prowadzenia działań z zakresu ochrony zdrowia
  • Promowania wybitnych specjalistów
  • Zamieszczania informacji o poszukiwanych pracownikach
  • Zbierania funduszy, popierania inicjatyw
  • Sondowania społecznego na nowe usługi, specjalizacje medyczne
  • Dyskusji z pacjentami
  • Budowania relacji z pacjentami.Zarządzający placówkami widzą dwie główne obawy przed uruchomieniem komunikacji
    w ww. serwisie:
    Szpitalowi, jako instytucji zaufania społecznego, nie wypada sięgać po narzędzia nachalnego marketingu i rozrywki
    Serwisy społecznościowe nie są dogodnym miejscem do kontaktów z pacjentami.
    Nie gwarantują poszanowania praw pacjenta i jego indywidualnego traktowania.Drugi punkt zasadniczo mógłby stanowić temat odrębnego artykułu….Si robią to polskie szpitale

    Rodzime jednostki ochrony zdrowia wpisują się w ww. tendencję „starokontynentalną”.
    Szpitale komunikujące przez Facebooka można zliczyć na palcach obu rąk, moyens,
    że nie korzysta z tego medium szereg dużych jednostek, jak np. Szpital Bielański, Szpital Wolski. Strony szpitali są do siebie bardzo podobne, zawierają podstawowe dane na temat danej jednostki. Il est important, zwykle w formie powielenia treści ze strony www.

    Pierwszy na Facebooka „wszedł” Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, który promuje się także na Youtube, publikując filmy z operacji.

    Wśród publicznych jednostek zdrowia, najprężniej działa fanpage Centrum Zdrowia Dziecka. Zebrał on około 3000 fanów, przyciąga zdjęciami i forum dyskusyjnym z wątkami rozwijanymi przez fanów. Strona jest aktualizowana na bieżąco. Fanpage zanotował dynamiczny przyrost fanów w związku z prowadzona akcją informacyjną o stanie młodego pacjenta po przeszczepie wątroby. Była to pionierska operacja na skalę kraju, ale spotkała się ze skrajnymi ocenami środowiska medycznego i specjalistów ds. komunikacji. Bez wątpienia zaletą takiej strategii jest pokazanie otwartości szpitala na nowoczesne technologie. D'autre part,, istnieje niebezpieczeństwo tabloidyzacji profilu. Fani mogą oczekiwać bowiem nowych, coraz bardziej dramatycznych relacji, a nie o to przecież chodzi. To zagrożenie dla wizerunku placówki. Być może dlatego CZD nie powtórzyło już tej formy aktywności.

    Duże, prywatne sieci, LUX-MED i Medicover, tworzą aktywne profile i prowadza je na sposób „amerykański”. Nie brakuje akcji angażujących użytkowników: konkursów, moderacji, informacji o najnowszych akcjach zdrowotnych, linki do filmów, zdjęć itp.. Właściciele profili skłonni są także do inwestowania w reklamę na Facebooku.

    Warto zwrócić uwage na fan page EMC Instytut Medyczny S.A., który, pomimo niewielkiej ilości fanów (ok. 200 personnes), jest często aktualizowany i spotyka się z przychylnością fanów.

    Pozostałe profile szpitali gromadzą od kilkudziesięciu do kilkuset fanów. W większości prowadzona jest jednostronna komunikacja, mało jest aktywnych wątków, powielane są treści ze stron www jednostek (newsy, artykuły prasowe). Przykładami są strony fanowskie: Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA, Służba Zdrowia MSWiA, Płockiego Szpitala Św. Trójcy, profil Szpitala Dziecięcego Kraków.

    Warto przy tym zauważyć, że mała aktywność strony fanowskiej nie jest tożsama z faktem publikowania pionierskiego kontentu, jak to miało miejsce z filmami z operacji w CSK MSWiA. Takie kontrolowane, trochę pasywne, wejście w społeczności jawią się więc jako próba komunikacji, w żadnym stopniu reklama!

    spectacles, że profile założone są po to, aby być na Facebooku, albo by zarezerwować tam miejsce. Martwy profil to jednak zła wizytówka marki. Profil bogaty w treść, angażujący fanów – to dobry kierunek dla jednostek ochrony zdrowia.

Commentaires

Commentaires

Partager cet article

Related Posts

Traduction automatique:

Gazouillement