Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Spokój dziecka, udane wakacje. Case study

8 października 2014
Spokój dziecka, udane wakacje. Case study

Czyli kolejna odsłona działań social media dla branży farmaceutycznej. Część z Was zna case study GreyTree „Spokój dziecka„, w którym przekonujemy do długotrwałych działań w obszarze social media. „Spokój dziecka, udane wakacje” to kolejna odsłona działań zaprojektowanych w naszej agencji dla firmy Heel Polska

Zebranie informacji, czyli maluszek na wakacjachbanery-add-words-viburcol-wakacje-05

Tak jak w poprzednich projektach, tak i tym razem, skupiliśmy się w pierwszej kolejności na „wysłuchaniu” głosów grupy docelowej, czyli młodych rodziców i opiekunów niemowląt. Okres analizy ich wypowiedzi obejmował czas zaraz po ubiegłorocznych wakacjach, kiedy to dzielimy się informacjami z odbytych podróży, wyjazdów czy przygód, do teraz. Interesowały nas głównie wypowiedzi związane z produktem kampanii, lekiem na bolesne ząbkowanie, kolki niemowlęce itd. Już pierwsze komentarze wskazały nam, że rodzice nie są w stanie dokładnie przewidzieć kiedy wystąpią u dziecka stany niepokojów związane np. z kolkami czy ząbkowaniem, a co za tym idzie, nie są w stanie dostosować planów wyjazdowych (przy założeniu, że z nich nie rezygnują). Pośród wypowiedzi jakie czytaliśmy, przebijał się komunikat w stylu „gdybym wcześniej wiedział to…„. Była to kluczowa informacja, która został przekuta w sedno komunikacji: nie musisz wiedzieć kiedy dziecko będzie miało stany niepokojów, zawsze mu pomożesz posiadając przy sobie Viburcol. Komentarze i wypowiedzi z przed roku w którym planowana była komunikacja okazały sie bardzo pomocne w planowaniu działań dla kampanii „Spokój dziecka, udane wakacje„.

„Spokój dziecka, udane wakacje”

Działania reklamowe w social media zostały rozpoczęte kilka miesięcy przed otwarciem okresu urlopowego. W przeciwieństwie do nasuwających się w pierwszej kolejności tematyk forów, blogów, fanpage czy serwisów parentingowych, skupiliśmy naszą uwagę na miejscach traktujących o podróżach, wyjazdach, wakacjach bez specjalnego ukierunkowania na wakacje dziećmi. Wg naszych badań rodzice częściej szukają informacji ogólnej na temat wakacji, a dopiero w drugim kroku, przy wyborze oferty, sprawdzają jej przydatność pod kątem małego podróżnika.

I to był strzał w dziesiątkę. Targetowanie kampanii ogólnie  na podróżowanie (bez skupiania się na dziecku), na wyjazdy wakacyjne  skierowało do dedykowanej strony Spokodziecka  prawie  10 000 osób przy 17000 sesjach (dane wg Google Analitycs za okres 1 kwietnia do 30 września 2014 r.). Wynik uzyskany jest tym bardziej zadowalający, że został osiągnięty w wyniku działań  w social mediach (np. poprzez aktywizację użytkowników fanpage, czy współpracę z blogosferą, bez udziału kosztownej reklamy display na portalach.

udane_wakacje_obrazkiPoza wyżej wymienionymi działaniami, ogromne  znaczenie  miało wykorzystanie wielu kanałów komunikacji z rodzicami. Wśród nich możemy wspomnieć o kampaniach reklamowych Google AdWords, wsparciu ze strony blogosfery, animacji na forach czy standardowe już działania na Facebook.com – aktywizacja użytkowników, promocja postów. Nowym działaniem w portfelu social media dla Heel Polska było wykorzystanie tablic na Pinterest.com.

W toku prowadzonych działań przeprowadzane były akcje angażujące rodziców w interakcję z marką Viburcol. W naszej ocenie udało się to  w 100%. Rodzice publikowali w social mediach zdjęcia gdzie bohaterem było uśmiechnięte dziecko na wakacjach „z marką w tle”. Dziecko uśmiechnięte, spokojne  ponieważ? Tu skojarzenie mogło być jedno, ponieważ rodzic był przygotowany na ewentualne niepokoje maluszka. Nagrody które podczas prowadzonej akcji rodzice mogli wygrać również były związane ze… „spokojem dziecka”.

Zaczęła się jesień, niby wakacje się skończyły, ale działania prowadzone będą nadal tylko już pod nowych hasłem i z nowymi działaniami. Ale o tym napiszę innym razem, na razie pozostawiam Was z hasłem, że w social mediach długość działań naprawdę ma znaczenie.

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Twitter