Старый подход к маркетинговым инструментом прошло. Социальные медиа привели революцию в восприятии и выборе контента. 10, который решает исключительно и остается в автономном СМИ, odbiera sobie szanse na angażowanie użytkowników Internetu do budowania pozytywnego wizerunku firmy lub produktu online.Celem każdej prowadzonej komunikacji jest dotarcie do celowego odbiorcy i wywołanie odpowiedniej, założonej interakcji. Połaczenie mediów offline i online to wykorzystanie mediów o najwyższym zasięgu z mediami o najwyższym poziomie zaangażowania. Niezależnie od ich synergii, o sukcesie działań decyduje wpisanie w aktualny kontekst, czy trendy społeczne.
Poprzednio zauważyłem, że wykorzystanie narzędzi, takich jak specjalistyczne serwisy pacjentko – eksperckie i strony produktowe może już nie wystarczać do prowadzenia efektywnej komunikacji.
Informacje o produkcie lub firmie funkcjonują w szeregu miejsc sieci: na forach, blogach internetowych, w serwisach zdrowotnych dla pacjentów. Z perspektywy pharma social media marketingu potrzebne jest określenie, gdzie konieczna jest obecność marki lub firmy farmaceutycznej. Nadrzędne są jednak potrzeby i oczekiwania naszych odbiorców, czy oczekują i życzą sobie tej obecności. Это не удивительно,, gdyż my także nie przepadamy za sytuacją, gdy ktoś obcy przychodzi do naszego domu bez zaproszenia.
Narzędzia farmamarketingu już dawno przestały być utożsamiane z ulotkami, gadżetami i witryną produktową w sieci. Różne kanały komunikacji online i offline się przenikają. Bardziej niż dotychczas wymagana jest integracja działań, a stąd podejście do budowania komunikacji we wszystkich kanałach, w których istnieje potencjał interakcji z grupa docelową. Niespójne komunikaty to nie tylko stworzenie całkowicie odmiennych kampanii dla różnych odbiorców (врачи, farmaceutów, пациентов). Różna szata graficzna materiałów drukowanych i internetowych, konieczność rejestracji i braki zakresie treści to niektóre z czynników utrudniających komunikację. W ten sposób trudno będzie nam wpływać na budowę postaw, angażowanie w dialog.
Podział na online i offline ma sens w odniesieniu do mediów. Nie odnosi się jednak do konkretnego człowieka, do jego codziennych zachowań. Z chwila, gdy odchodzi on od komputera nie przełącza się on na offline. Jeśli choruje, wybierać się może do apteki lub do lekarza. Jeśli źle toleruje dany lek, może poszukiwać informacji u innych użytkowników, kontaktować się z farmaceutą albo z podmiotem odpowiedzialnym za dany produkt leczniczy.
Internet jest więc, z perspektywy użytkownika, elementem świata i jego realnego życia.
Dlatego w Серый Дерево pracujemy z poszanowaniem dla tego świata i z przeświadczeniem, że jesteśmy tam gościnnie.
Truizmy, które są podstawą do zrozumienia zmian następujących na rynku komunikacji marketingowej w sieci*:
- Internet to nie telewizja
- Internet to nie interaktywność
- Internet to dialog z konsumentem
- Internet dociera do 50% Polaków
- Reklama display to niewielki ułamek możliwości komunikacji marketingowej
- Интернет.
* г. Krzemień, Kto zjada internetowy tort, Marketing w Praktyce, styczeń 2011.