Donc, la prochaine édition des activités de médias sociaux pour l'industrie pharmaceutique. Certains d'entre vous familiariser avec l'étude de cas GreyTree “Enfant calme“, dans lequel on retrouve les activités à long terme dans le domaine des médias sociaux. “Enfant calme, joyeuses fêtes” to kolejna odsłona działań zaprojektowanych w naszej agencji dla firmy Heel Polska
Zebranie informacji, czyli maluszek na wakacjach
Tak jak w poprzednich projektach, tak i tym razem, skupiliśmy się w pierwszej kolejności na “wysłuchaniu” głosów grupy docelowej, czyli młodych rodziców i opiekunów niemowląt. Okres analizy ich wypowiedzi obejmował czas zaraz po ubiegłorocznych wakacjach, kiedy to dzielimy się informacjami z odbytych podróży, wyjazdów czy przygód, do teraz. Interesowały nas głównie wypowiedzi związane z produktem kampanii, lekiem na bolesne ząbkowanie, kolki niemowlęce itd. Już pierwsze komentarze wskazały nam, że rodzice nie są w stanie dokładnie przewidzieć kiedy wystąpią u dziecka stany niepokojów związane np. z kolkami czy ząbkowaniem, et donc, nie są w stanie dostosować planów wyjazdowych (przy założeniu, że z nich nie rezygnują). Pośród wypowiedzi jakie czytaliśmy, przebijał się komunikat w stylu “gdybym wcześniej wiedział to…“. Była to kluczowa informacja, która został przekuta w sedno komunikacji: nie musisz wiedzieć kiedy dziecko będzie miało stany niepokojów, zawsze mu pomożesz posiadając przy sobie Viburcol. Komentarze i wypowiedzi z przed roku w którym planowana była komunikacja okazały sie bardzo pomocne w planowaniu działań dla kampanii “Enfant calme, joyeuses fêtes“.
“Enfant calme, joyeuses fêtes”
Działania reklamowe w social media zostały rozpoczęte kilka miesięcy przed otwarciem okresu urlopowego. W przeciwieństwie do nasuwających się w pierwszej kolejności tematyk forów, blogów, fanpage czy serwisów parentingowych, skupiliśmy naszą uwagę na miejscach traktujących o podróżach, wyjazdach, wakacjach bez specjalnego ukierunkowania na wakacje dziećmi. Wg naszych badań rodzice częściej szukają informacji ogólnej na temat wakacji, a dopiero w drugim kroku, przy wyborze oferty, sprawdzają jej przydatność pod kątem małego podróżnika.
I to był strzał w dziesiątkę. Targetowanie kampanii ogólnie na podróżowanie (bez skupiania się na dziecku), na wyjazdy wakacyjne skierowało do dedykowanej strony Spokodziecka presque 10 000 osób przy 17000 sesjach (dane wg Google Analitycs za okres 1 kwietnia do 30 września 2014 r.). Wynik uzyskany jest tym bardziej zadowalający, że został osiągnięty w wyniku działań w social mediach (par exemple,. poprzez aktywizację użytkowników fanpage, czy współpracę z blogosferą, bez udziału kosztownej reklamy display na portalach.
Poza wyżej wymienionymi działaniami, ogromne znaczenie miało wykorzystanie wielu kanałów komunikacji z rodzicami. Wśród nich możemy wspomnieć o kampaniach reklamowych Google AdWords, wsparciu ze strony blogosfery, animacji na forach czy standardowe już działania na Facebook.com – aktywizacja użytkowników, promocja postów. Nowym działaniem w portfelu social media dla Heel Pologne było wykorzystanie tablic na Pinterest.com.
W toku prowadzonych działań przeprowadzane były akcje angażujące rodziców w interakcję z marką Viburcol. W naszej ocenie udało się to w 100%. Rodzice publikowali w social mediach zdjęcia gdzie bohaterem było uśmiechnięte dziecko na wakacjach „z marką w tle". Dziecko uśmiechnięte, spokojne ponieważ? Tu skojarzenie mogło być jedno, ponieważ rodzic był przygotowany na ewentualne niepokoje maluszka. Nagrody które podczas prowadzonej akcji rodzice mogli wygrać również były związane ze… „spokojem dziecka".
Zaczęła się jesień, niby wakacje się skończyły, ale działania prowadzone będą nadal tylko już pod nowych hasłem i z nowymi działaniami. Ale o tym napiszę innym razem, na razie pozostawiam Was z hasłem, że w social mediach długość działań naprawdę ma znaczenie.