Zakaz reklamowania aptek, obowiązujący od stycznia 2012 roku w ramach nowej ustawy farmaceutycznej, od samego początku budzi kontrowersje i protesty. Surowe prawo nieustannie daje się we znaki zarówno farmaceutom, jak i klientom. W Internecie rozbrzmiał kolejny głos sprzeciwu: kampania „Pozwólcie pomagać", która może stanowić szansę na zmiany.
Le 2010 roku zainicjowany został Program 60+, którego celem jest obniżanie cen leków dla osób po 60 roku życia. W ciągu trzech lat wsparło go ok. 2000 aptek (plus que 1400 małych aptek oraz 20 sieci aptecznych). W tym czasie seniorom udało się zaoszczędzić aż 150 million. Jednak wysokie kary finansowe, które nakłada na farmaceutów nowa ustawa, stały się skuteczną blokadą do dalszego rozwoju programu. Le 2012 Je 2013 roku kilkanaście aptek zostało ukaranych za udział w programie, a kilkadziesiąt całkowicie się z niego wycofało. Obecnie ponad 70% Polaków po 60-tym roku życia przepłaca za leki. „Pozwólcie pomagać” to sprzeciw wobec artykułu 94a, który pozwala urzędnikom karać apteki za udział w Programie 60+, to akcja na rzecz dostępu do tańszych leków dla seniorów.
Organizatorem kampanii „Pozwólcie pomagać” jest firma ePRUF S.A., zarządzająca systemami prywatnej refundacji leków, inicjator akcji 60+. Firma działa w ramach grupy kapitałowej Pelion Healthcare Group. W ramach kampanii powstała strona internetowa www.pozwolciepomagac.pl, za pośrednictwem której każdy może wysłać apel do Inspektoratów Farmaceutycznych. Od startu kampanii, czyli od początku czerwca 2013 année, z możliwości tej skorzystało już 20820 internautów. To całkiem imponująca liczba. Organizatorzy prowadzą działania również na portalach społecznościowych: à Twitterze Je Facebooku. Na Facebooku zdobyli już ponad 5 tysięcy fanów. Na obu kanałach komunikacyjnych, a także na blogu prowadzonym na witrynie internetowej www.pozwolciepomagac.pl można zauważyć dużą aktywność użytkowników. Wielu z nich wyraża swoje oburzenie nową ustawą oraz gorąco popiera akcję komentując, lajkując i udostępniając nowe posty, artykuły i memy. Partnerami kampanii są organizacje wspierające działania na rzecz seniorów, m.in. Fundacja 60+, Polskie Stowarzyszenie Opiekunów Medycznych Je Polskie Stowarzyszenie Diabetyków. Patronat medialny nad kampanią objął serwis Pomocne Dłonie oraz pisma Magazyn 60+ Je Bez Recepty.
Choć głównym celem akcji jest pomoc seniorom, którym ustawa odebrała prawo do informacji o cenach leków i ich tańszych zamiennikach, to nie da się ukryć, że jest to również spora szansa dla farmaceutów. Jeśli kampania zakończy się sukcesem, a surowa ustawa zostanie zmodyfikowana, właściciele aptek będą mogli znów brać udział w Programie 60 +, tym samym zdobywając więcej klientów. Sprecyzowanie zapisu w artykule 94a, który nie mówi ściśle co reklamą jest a co nie, pozwoli im również nie narażać się na niepotrzebne sankcje. Inicjatorzy kampanii apelują, aby wszyscy, których nowa ustawa dotyczy, zaangażowali się we wspólne działanie. Na razie urzędnicy milczą, do tej pory organizatorzy nie otrzymali żadnej odpowiedzi z ich strony.