Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Content marketing w świecie leków

19 sierpnia 2013
Content marketing w świecie leków

Czy marka farmaceutyczna dostarcza swoim odbiorcom coś więcej niż to co kryje się w pudełku? Bynajmniej nie chodzi o emocje i prestiż, ale o wartość dodaną w postaci treści poszukiwanych i pożądanych przez konsumentów. Pytasz jakie to treści?Przede wszystkim najpierw musisz lepiej poznać swoją grupę celową poznać – począwszy od jak najpełniejszego insightu konsumenckiego, a skończywszy na bieżącym monitorowaniu aktywności swoich konsumentów. Liczy się to, co piszą w kontekście produktu, ale – uwaga! – również nie mniej ważne są tematy z nim powiązane i sam kontekst (np.: dla suplementów diety związanych z odchudzaniem będą to treści o aktywności fizycznej, zdrowiu, wyglądzie, modzie itd.). Dzięki temu zyskasz pełen obraz zainteresowań, a co za tym idzie i potrzeb swojej grupy celowej, które daleko wykraczają poza sam zakup i stosowanie leku Rx, OTC lub też wspomnianych suplementów.

kliknij_po_zdrowie3Na tym jednak nie koniec, ponieważ sam content (artykuły i porady, infografiki, testy i kalkulatory medyczne, wideo, aplikacje online itd.), przygotowany dodatkowo na bazie wyciągniętych przez Ciebie wniosków na temat odbiorców marki, nie przyciągnie od razu rzeszy nowych konsumentów. Muszą wiedzieć, że np.: na Twojej stronie internetowej znajdą te przydatne i użyteczne informacje, ale również że cały czas będą pojawiać się nowe. Zatem, oprócz przeprowadzenia kampanii informacyjnej do grupy celowej, powinieneś pamiętać o pozycjonowaniu serwisu contentowego marki – tak, aby przygotowane materiały każdy z zainteresowanych mógł łatwo odnaleźć w Internecie (SEO). Bo inaczej po co tyle trudu, skoro nikt z tych treści nie będzie korzystał, albo po prostu nie będzie o nich wiedział?

Jeżeli zdecydujesz się wdrożyć strategię contentową marki, to pamiętaj o tych podstawowych zasadach. Dzięki czemu wykonasz pierwszy krok do zbudowania długotrwałych relacji pomiędzy marką a jej odbiorcą. Ponadto, treści marki, które zaangażują czytelników / użytkowników z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa zostaną przez nich udostępnione innym, potencjalnym konsumentom (np.: via Facebook).

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Twitter