Czy obie strony mają te same cele i czy potrafią się zrozumieć? Rzadko. Jednak ich współpraca bez wątpienia może być kluczowa w kampanii reklamowej lub informacyjno-edukacyjnej skierowanej do pacjenta.Podstawą dobrze zaplanowanej kampanii będzie insight konsumencki, a ten jest najczęściej przygotowywany w oparciu o marketingowe dane bez udziału i konsultacji z lekarzami. Oui, za każdą marką na rynku stoją specjaliści medyczni, ale rzadko biorą udział w etapie planowania kampanii jako konsultanci. W końcu to rola działów marketingu i agencji, aby osiągnąć postawione przed nimi np.: cele sprzedażowe itd.
Marketer powinien znać swoją rolę, posiadać umiejętności i wiedzę, które pozwolą na przygotowanie i realizację efektywnej promocji. Par ailleurs,, na co dzień przecież posługuje się szeregiem zaawansowanych narzędzi analitycznych, obserwuje trendy w marketingu, no i w codziennej pracy korzysta z wielu kanałów komunikacji B2C. Jego atutem jest też przecież ogrom zebranych danych na temat konsumentów i ich zachowań. O co w takim razie chodzi? Niestety marketer często zapomina, że do pełnego obrazu grupy celowej może być też przydatna garść informacji od lekarza. W końcu to specjaliści medyczni na co dzień pracują z pacjentami, a nie marketerzy! To właśnie biały personel może być cennym źródłem informacji, która pozwoli dopełnić insight konsumencki lub pomysł na kampanię. Bo czy zawsze można postawić znak równości pomiędzy konsumentem a pacjentem?