Czy marka farmaceutyczna dostarcza swoim odbiorcom coś więcej niż to co kryje się w pudełku? Bynajmniej nie chodzi o emocje i prestiż, ale o wartość dodaną w postaci treści poszukiwanych i pożądanych przez konsumentów. Pytasz jakie to treści?Przede wszystkim najpierw musisz lepiej poznać swoją grupę celową poznać – począwszy od jak najpełniejszego insightu konsumenckiego, a skończywszy na bieżącym monitorowaniu aktywności swoich konsumentów. Liczy się to, co piszą w kontekście produktu, mais – uwaga! – również nie mniej ważne są tematy z nim powiązane i sam kontekst (np.: dla suplementów diety związanych z odchudzaniem będą to treści o aktywności fizycznej, zdrowiu, wyglądzie, modzie itd.). Dzięki temu zyskasz pełen obraz zainteresowań, a co za tym idzie i potrzeb swojej grupy celowej, które daleko wykraczają poza sam zakup i stosowanie leku Rx, OTC lub też wspomnianych suplementów.
Na tym jednak nie koniec, ponieważ sam content (artykuły i porady, infografiki, testy i kalkulatory medyczne, wideo, aplikacje online itd.), przygotowany dodatkowo na bazie wyciągniętych przez Ciebie wniosków na temat odbiorców marki, nie przyciągnie od razu rzeszy nowych konsumentów. Muszą wiedzieć, że np.: na Twojej stronie internetowej znajdą te przydatne i użyteczne informacje, ale również że cały czas będą pojawiać się nowe. donc, oprócz przeprowadzenia kampanii informacyjnej do grupy celowej, powinieneś pamiętać o pozycjonowaniu serwisu contentowego marki – tak, aby przygotowane materiały każdy z zainteresowanych mógł łatwo odnaleźć w Internecie (CET). Bo inaczej po co tyle trudu, skoro nikt z tych treści nie będzie korzystał, albo po prostu nie będzie o nich wiedział?
Jeżeli zdecydujesz się wdrożyć strategię contentową marki, to pamiętaj o tych podstawowych zasadach. Dzięki czemu wykonasz pierwszy krok do zbudowania długotrwałych relacji pomiędzy marką a jej odbiorcą. en outre, treści marki, które zaangażują czytelników / użytkowników z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa zostaną przez nich udostępnione innym, potencjalnym konsumentom (np.: via Facebook).