Ist die pharmazeutische Marke bietet seinen Kunden etwas mehr als das, was in der Box? Gar nicht, nicht um Emotionen und Prestige, aber mit dem Mehrwert von Inhalten gesucht und von den Verbrauchern gewünscht. Sie fragen, was der Inhalt ist?Przede wszystkim najpierw musisz lepiej poznać swoją grupę celową poznać – począwszy od jak najpełniejszego insightu konsumenckiego, a skończywszy na bieżącym monitorowaniu aktywności swoich konsumentów. Liczy się to, co piszą w kontekście produktu, aber – uwaga! – również nie mniej ważne są tematy z nim powiązane i sam kontekst (zB.: dla suplementów diety związanych z odchudzaniem będą to treści o aktywności fizycznej, zdrowiu, wyglądzie, modzie itd.). Dzięki temu zyskasz pełen obraz zainteresowań, a co za tym idzie i potrzeb swojej grupy celowej, które daleko wykraczają poza sam zakup i stosowanie leku Rx, OTC lub też wspomnianych suplementów.
Na tym jednak nie koniec, ponieważ sam content (artykuły i porady, infografiki, testy i kalkulatory medyczne, wideo, aplikacje online itd.), przygotowany dodatkowo na bazie wyciągniętych przez Ciebie wniosków na temat odbiorców marki, nie przyciągnie od razu rzeszy nowych konsumentów. Muszą wiedzieć, że np.: na Twojej stronie internetowej znajdą te przydatne i użyteczne informacje, ale również że cały czas będą pojawiać się nowe. deshalb, oprócz przeprowadzenia kampanii informacyjnej do grupy celowej, powinieneś pamiętać o pozycjonowaniu serwisu contentowego marki – tak, aby przygotowane materiały każdy z zainteresowanych mógł łatwo odnaleźć w Internecie (DIESE). Bo inaczej po co tyle trudu, skoro nikt z tych treści nie będzie korzystał, albo po prostu nie będzie o nich wiedział?
Jeżeli zdecydujesz się wdrożyć strategię contentową marki, to pamiętaj o tych podstawowych zasadach. Dzięki czemu wykonasz pierwszy krok do zbudowania długotrwałych relacji pomiędzy marką a jej odbiorcą. Darüber hinaus, treści marki, które zaangażują czytelników / użytkowników z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa zostaną przez nich udostępnione innym, potencjalnym konsumentom (zB.: via Facebook).