Hoppla! Es scheint, dass Sie Javascript deaktiviert haben. Damit Sie diese Seite, um zu sehen, wie es soll angezeigt werden, wir bitten Sie bitte wieder zu aktivieren Javascript!

Dariusz Goźliński

"First, do no harm!"- Dies sollte sein, die erste Regel für den Kommunikationsaktivitäten auf dem Gebiet der Pharmazie und Rechts.

Wer bin ich?
Leidenschaft für Marketing und Werbung. Stark mit der Pharmaindustrie und verwandte verbunden. Ich erstelle und verwalte ich Werbekampagnen einschließlich der Nutzung von Social-Media-Aktivitäten für Ärzte und Patienten gewidmet. Professionell, ich bin der Gründer und Geschäftsführer der Agentur GreyTree. Von 2002 r. Ich bin mit einer begrenzten Marketing-und Werberecht verbunden. Unter anderem arbeitete mit Unternehmen wie: Unilever, Jelfa, Sanitas-Gruppe, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polen, Symphar, Sun Farm, Admiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma oder Krewel Meuselbach.

Mit Freundlichen,
Dariusz Goźliński
so. +48 22 628 53 61
E-Mail: d.gozlinski(bei)greytree.co

Dr Internet, oder ist es Dr. Smith?

11 August 2012
Dr Internet, oder ist es Dr. Smith?

Immer mehr Menschen nutzen das Internet für Informationen über Arzneimittel, Methoden für Erkältungen, Grippe, usw.. Außerdem, internauci szukają też kompleksowych porad na temat odchudzania się, zdrowego odżywiania, a także wszelkich informacji na temat właściwej opieki nad dziećmi (kosmetyki, witaminy, lekarstwa, szczepienia itd.).
To tylko przykłady i wierzchołek góry lodowej, a w rzeczywistości porady i informacje znalezione w siecichociażby w wyszukiwarce Googlestały się nie mniej ważne od kontaktu z tradycyjnym lekarzem specjalistą.

google

google

Tematyczne portale i fora internetowe z poradami dla młodych matek, serwisy edukacyjne, które dotyczą konkretnych chorób, sposobów na zdrowa cerę, a także opisują metody antykoncepcyjne. Do tego pacjenci coraz częściej sami podejmują decyzję o zakupie suplementów diety oraz leków bez receptyi to bez konsultacji z lekarzem czy farmaceutą, a przecież telewizyjne reklamy wciąż o tym przypominają ;).

Dla przykładu wyszukiwarka Google jest traktowana przez użytkowników jak internetowa encyklopedia o zdrowiu i lekarz w jednym. Każdy szukający konkretnych informacji i porad znajdzie tu praktycznie wszystko, co tylko mu potrzebne. Internauta odnajdzie szereg portali o zdrowiu, setki – tysiące i więcej for internetowych, gdzie toczą się interesujące ich dyskusje, firmowe strony producentów suplementów diety, a także niezliczone ilości blogów o zdrowym odżywianiu się i diecie. Również w czasie przeznaczonym na rozrywkę internauta odwiedzi swoje ulubione portale społecznościowe oraz kanał YouTube, gdzie też znajdzie reklamy, setki fan page’y i profili prozdrowotnych. W tym wszystkim barierą w korzystaniu z Internetu przestał być poziom wykształcenia i dostępność sieci – Internet jest już wszechobecny w naszym życiu zawodowym i prywatnym, w tym związanym ze sposobem spędzania czasu wolnego.

W końcu już ponad 8 mln Polaków szuka w Internecie informacji na temat zdrowego stylu życia, chorób, a także sposobów ich leczenia. Z opublikowanego w 2011 roku raportu z badania „Internetowe serwisy o zdrowiu”, przeprowadzonego przez Polskie Badanie Internetu (sondaż na próbie n=506) wynika, dass 88% internautów wspomnianych informacji poszukuje przede wszystkim w sieci i deklaruje, że jest to jedno z ich źródeł wiedzy na ten temat. Inne wskazania to lekarze i przedstawiciele służby zdrowia (73%), Fernseher (56%), rodzina (53%), znajomi i przyjaciele (46%), książki i poradniki (45%), prasa codzienna (33%), prasa specjalistyczna (23%) oraz radio (18%). Oczywiście to tylko jeden z ciekawszych fragmentów całego raportu.

W przyszłym roku Ipsos ma przeprowadzić badanie „Polski konsument OTC” (edycja 2013), które będzie bezpośrednim nawiązaniem do badania pod tym samym tytułem z 2010 r. (niestety zrezygnowano z zapowiadanej edycji 2012). Podobnie jak w 2010 r. poznamy bliżej zwyczaje i postawy Polaków wobec leków OTC i parafarmaceutyków, stosunek naszych rodaków do samoleczenia, ich ocenę roli lekarza i farmaceuty oraz jak wygląda proces wyboru produktów farmaceutycznych. Wśród wielu interesujących nas zagadnień znajdziemy m.in. odpowiedź na pytanie:

Skąd czerpie Pan/i wiedzę o tym, jak leczyć się samemu?

Die 2010 r. mehr als 70% Polaków część przypadłości zdrowotnych leczyła samodzielnie, bez jakiejkolwiek konsultacji z lekarzem (próba reprezentatywna n=856). Z czego 9% polegało na informacjach znalezionych właśnie w Internecie. Jak będą wyglądały wyniki z badania„Polski konsument OTC” z 2013 r.? Poczekajmy na raport…

Young adult working on a digital tabletNa koniec polecam również lekturę innego raportu „Pacjenci w sieci", przygotowanego przez Procontent Communication na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius dla najpopularniejszych 20 serwisów i grup serwisów, pod względem RU (Real Users) z kategorii zdrowie i medycyna. Raport powstał w styczniu 2012 r. na podstawie badań zrealizowanych we wrześniu 2011 r. auf dem Prüfstand 12 419 internautów i jest jedną z ostatnich i najciekawszych pozycji, z którą warto się zapoznać. Z raportu dowiemy się m.in.: kto najczęściej szuka informacji o zdrowiu w Internecie (jakie grupy wiekowe i zawodowe) i jakie informacje najczęściej są wyszukiwane. To wszystko w odniesieniu do wspomnianych internetowych serwisów prozdrowotnych, których na polskim rynku webowym zdecydowanie przybyło w przeciągu ostatnich kilku lat. auch – wykorzystując darmowe narzędzie propozycji słów kluczowychpolecam sprawdzić jak często w wyszukiwarce Google internauci wpisują (a co za tym idzie poszukują porad, informacji, opinii itd.) słowa i frazy związane z poszczególnymi chorobami, antykoncepcją, dietą i odchudzaniem itd. –https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal. Dla przykładu słowo „grypa”- średnio ok. 95 000 zapytań do wyszukiwarki w przeciągu miesiąca (tylko w Polsce!) oraz odpowiednio „antykoncepcja” – ponad 240 000 wyników i „dieta” – ponad 1 800 000 wyszukań. To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej i dotyczy tylko dr Google, a przecież mamy jeszcze kilkaset polskich serwisów internetowych, które dotyczą zdrowia. Wspomnę już tylko na koniec o dziesiątkach tysięcy for internetowych i toczących się tam dyskusjach, a także jakże modnych fan page’ach z poradami prozdrowotnymi na portalu Facebook. Ale to przecież nie wszystko z wyliczanki…

Kommentare

Kommentare

Teilen Sie diese Geschichte

Related Posts

Automatische Übersetzung:

Rundschreiben

Zwitschern