Dariusz Goźliński

«D'abord, ne pas nuire!»- Cela devrait être, la première règle pour les activités de communication dans le domaine des produits pharmaceutiques et juridique.

Qui suis-je?
Passionné de marketing et de publicité. Fortement associé à l'industrie pharmaceutique et connexes. Je crée et je gère des campagnes de publicité, y compris l'utilisation des médias sociaux dans les activités dédiées aux médecins et aux patients. Professionnellement, je suis le fondateur et directeur général de l'agence GreyTree. À partir de 2002 r. Je suis associé avec une commercialisation limitée et droit de la publicité. Entre autres choses, a travaillé avec des sociétés telles que: Unilever, Jelfa, Sanitas Groupe, Adamed Healthcare, Bleu Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Pologne, Symphar, Sun Farm, Amiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma ou Krewel Meuselbach.

Vôtre,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
email: d.gozlinski(à)greytree.co

(Pas)communication saine, qui a peur et acheter.

9 Juin 2014
(Pas)communication saine, qui a peur et acheter.

Reklama w sektorze farmaceutycznym, jak w rzadko której branży, potrafi wzbudzać ogromne emocje, ale także bazuje często na ich wywoływaniu. Pamiętam jak dziś, kiedy zostałem ojcem emitowana była reklamaTenez-moi la vaccination“. Tenez-moi la vaccinationTak wtedy jak i dziś, kiedy moja córka ma kilka lat, ten krótki spot nie daje mi spokoju. Czemu tak jest? Przecież mam zdrowe dziecko, nic złego się nie dzieje, a mimo to odczuwam niepokój. Przede wszystkim zacznijmy od tego jaki miała cel kampaniaTenez-moi la vaccination“. Oczywiście chodzi o zaszczepienie naszego dziecka szczepionką firmy XXX. Sama kreacja reklamy i promocji szczepień nie jest naganna, o ile działa w granicach prawa i etyki społecznej. Tej ostatniej marketerzy chyba nie brali pod uwagę.

Firmy produkujące asortyment dla dzieci, w tym leki dedykowane dla niemowląt, doskonale zdają sobie sprawę jak działa psychika młodego rodzica. Doskonale wiedzą, że przez pierwsze lata życia dziecka rodzice myślą wyłącznie o jego BEZPIECZEŃSTWIE. I to jest słowo klucz takich kampanii jakTenez-moi la vaccination“. Zaburzyć poczucie bezpieczeństwa rodzica poprzez pokazanie sugestywnego obrazu pod tytułema gdyby to spotkało Twoje dziecko?“. Najpierw wywołany został lęk, a potem pokazane lekarstwo na niegoszczepionka. W tym konkretnym przypadku kampania została powstrzymana (więcej informacji jest tutaj).

Skoro już jesteśmy przy szczepieniach i ich reklamie topodziwmój wzbudził projekt o nazwie Moje dziecko dostępny na iPada en AppStore.

Moje dziecko

Ogólnie zapoznawszy się z projektem, wzbudził on moje duże zainteresowanie. Jest tu spis preparatów wg objawów, alfabetycznieduże ułatwienie dla młodego rodzica. Aplikacja wyposażona jest także w filmy instruktażowe dla rodziców. Oczywiście największą uwagę skupimy na Dzienniczku dziecka, w którym znajdziemy tabele centylowe, kalendarz szczepień (młody rodzic uwielbia mierzyć, sprawdzać, porównywać z innymi dziećmi). photo

Bardzo miła i przyjemna aplikacja, zapewne taka, którą chciałby mieć każdy rodzic. Chciałby a czemu nie ma? Przyczynę prawdopodnie stanowi błąd w projekcie funkcjonalnym aplikacji. Otóż na iPadzie nie można wpisać ręcznie daty urodzenia dziecka (!), inaczej jest na smatphone’ach. Z nieznanych powodów projektowych, aplikacja przyjmuje dzień instalacji jej na iPadzie jako dzień narodzin dziecka lub drugi wariant: jeżeli aplikacja trafiła do rodzica przed narodzinami potomstwa to w dniu narodzin (konkretnie w tym dniu) musi sam dodać dziecko (imię, pesel, płeć, grupę krwi itd.). Jeżeli rodzic doda dziecko następnego dnia lub tydzień później wyniki i wskazania aplikacji będą nieprawidowe (błędna data urodzenia, a nie można podać wstecznej). accordée, iż nie rozumiem tego działania, taka prosta i błaha rzecz, a powoduje, że aplikacja dla rodziców którzy nie dokonają dodania dziecka w dniu urodzenia jest ułomna. A może się mylę? Chyba, że posiadacze iPada mają jej nie pobierać?

Dwa przykłady dotyczące tej samej grupy docelowej ukazują mechanizm jaki jest powszechnie stosowany wobec rodziców, tylko nie wszyscy marketerzy potrafią wykorzystać go skutecznie. Dla uspokojenia serc polecam odwiedzenie serwisu SpokojDziecka.pl. Serwis dedykowany młodym rodzicom z zupełnie innym przekazem do rodziców, nie straszy, nie obiecuje, uspokaja. Jako rodzic i marketer wiem aż za dobrze, że tylko duży spokój jest w stanie nam pomóc.

Commentaires

Commentaires

Partager cet article

Related Posts

Traduction automatique:

Gazouillement