Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Polska jest już mobile

15 czerwca 2016
Polska jest już mobile

Nad Wisłą adaptujemy technologie mobilne w imponującym tempie!

W 2015 roku Polacy kupili 7,5 miliona smartfonów. Wybieramy Androida i nie różnimy się w tym od innych mieszkańców Globalnej Wioski. W pierwszym kwartale 2016 roku kupiliśmy prawie 2 miliony smartfonów, o 7% więcej niż w tym samym kwartale  ubiegłego roku. Czy to znaczy, że jestesmy gotowi na mobile?

Na pewno lubimy nowoczesne urządzenia i mamy bogatą ofertę operatorów telekomunikacyjnych. Udział operatorów w liczbie smartfonów sprzedanych w Polsce spadł z 70 proc. w I kwartale 2015 roku do 56 proc. w I kwartale roku 2016. Zatem coraz więcej urządzeń kupujemy na wolnym rynku.

Konsumenci głosują portfelami

System operacyjny I kwartał 2016 %  udziału
w rynku
I kwartał 2015 % udziału
w rynku
Android 293 771,2 84,1 264 941,9 78,8
iOS 51 629,5 14,8 60 177,2 17,9
Windows 2 399,7 0,7 8 270,8 2,5
Blackberry 659,9 0,2 1 325,4 0,4
Inne 791,1 0,2 1 582,5 0,5
Łącznie 349 251,4 100,0 336 297,8 100,0

 

Źródło: https://komorkomat.pl/windows-ponizej-1-procenta-udzialow-rynku/

Android nie tylko dominuje na polskim rynku, ale jest powszechnie dostępny. Średnia cena sprzedaży smartfonów z systemem Android w Polsce spadła z 225 euro do 159 euro. Windows na smartfonach się nie przyjął i ma udział w rynku poniżej 1%. Ciekawy jest delikatny spadek udziałów iOS, do ok. 15%.

Wśród smartfonów, na polskim znaczenie zyskują chińskie marki. Spośród nich wyróżnia się Huawei, która w I kwartale 2016 roku zdobyła 23 proc. udziału pod względem liczby sprzedanych smartfonów i ustępowała tylko Samsungowi (29 proc.), a wyraźnie zdystansowała Apple (11 proc.). Udział pozostałych chińskich marek sięgnął łącznie 10 proc.

Hartowanie Androida

2016 rok jeszcze się nie skończył, a już widać, że będzie łaskawy dla producentów urządzeń pracujących pod kontrolą Androida. A co z tego dostaną konsumenci?

Android ma ok. 75% globalnego rynku i ciągle rośnie. Przyjetego trendu budowania urządzeń trudnych do samodzielnego naprawienia nie cofniemy. Słuchawki poddawane są zabiegom upiekniania i odchudzania. Dzieje się to kosztem zmniejszania bateriii, czy też możliwości podłączenia własnej karty pamięci. Wśród nowych technologii w smartfonach widzimy czytniki linii papilarnych, obsługę szybkiego ładowania baterii i adaptację USB typu C.

2016 rok przyniósł rynkowi procesory Qualcomm Snapdragon, które się nie przegrzewają i są wystarczająco wydajne, by uciągnać rozwiniętego już Androida. Widać także ciekawe pomysły dla mobilnych zestawów do oglądania wirtualnbej rzeczywistości (VR). Hitem jest jednak modularność.

Google odkryło karty z Projektem Ara: mamy szkielet urządzenia z ekranem dotykowym i podstawowymi podzespołami. Wszystkie pozostale mozna dowolnie dobierać i „doklejać” do smartona: głośniki, latarka, dodatkowy wyświetlacz, kamera, projektro,  dodatkowe przyciski (skórty klawiaturowe), mikrofony, a także pudełko na puder itd. Komercyjnie technologia powinna być dostepna już w 2017 roku. Już teraz dostaliśmy LG G5, to modularny smartfon produkowany seryjnie i powszechnie dostepny także w Polsce.

Rzeczpospolita mobilna

Spadki Apple w Polsce popkazują, że nastąpiło nasycenie rodzimego rynku premium. Spadające ceny smartfonów to młyn na wodę maszyny sprzedażowej budżetowych smartfonów. Nasycenie nie jest tym samym co przesycenie. Następuje naturalna wymiana urządzeń. Rynek wtórny zapewnia konsumentom dostęp do kilkuletnich topowych urządzeń, z których większość spokojnie podziala kolejne dwa lata. Do wyboru, do koloru. Jestesmy podłączeni do Internetu i gotowi na mobile. Nie ma to jednak nic wspólnego z cyfrową dostępnoscią usług instytucji publicznych. Na sprawne
e-urzędy, e-szkoły przyjdzie długo poczekać, na pewno kolejną dekadę. Na razie mobile daje nam rozrywkę, komunikację i e-zakupy.

Źródło:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-88-mln-smartfonow-sprzedanych-w-polsce-w-i-kw-br-samsung-przed-huawei

https://komorkomat.pl/windows-ponizej-1-procenta-udzialow-rynku/

http://www.kantarworldpanel.com/global/News/Android-Share-Growth-is-Highest-in-EU5-in-Over-Two-Years

https://komorkomat.pl/windows-ponizej-1-procenta-udzialow-rynku/

http://www.xda-developers.com/2016-an-exciting-year-for-android-smartphones/

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Newsletter

Twitter