Dariusz Goźliński

«D'abord, ne pas nuire!»- Cela devrait être, la première règle pour les activités de communication dans le domaine des produits pharmaceutiques et juridique.

Qui suis-je?
Passionné de marketing et de publicité. Fortement associé à l'industrie pharmaceutique et connexes. Je crée et je gère des campagnes de publicité, y compris l'utilisation des médias sociaux dans les activités dédiées aux médecins et aux patients. Professionnellement, je suis le fondateur et directeur général de l'agence GreyTree. À partir de 2002 r. Je suis associé avec une commercialisation limitée et droit de la publicité. Entre autres choses, a travaillé avec des sociétés telles que: Unilever, Jelfa, Sanitas Groupe, Adamed Healthcare, Bleu Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Pologne, Symphar, Sun Farm, Amiral, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma ou Krewel Meuselbach.

Vôtre,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
email: d.gozlinski(à)greytree.co

Attrapez le voleur, ou blogerskie inferno

12 Novembre 2014
Attrapez le voleur, ou blogerskie inferno

Ostatnimi dniami przeczytałem sporo artykułów i komentarzy o kampanii reklamowej Orange Je Maffashion. Aurait probablement me intéressait pas du tout parce que:

une) to nie farmacja
b) ne savent pas beaucoup sur la mode;)

Jednakże ilość jadu jaka zaczęła się sączyć z internetu nie pozwoliła mi przejść obok tej kampanii obojętnie. Mais après l'autre, szczególnie dla tych nie wtajemniczonych w arkana kampanii Orange Je Maffashion.

Krótki opis kampanii Orange

W październiku 2014 r. Julia Kuczyńska znana jako Maffashion na swoim profilu na Facebook.com zmieściła wpis: „Uwaga! Straciłam telefon!!! Zaginął, ukradli, nie wiem". Następnie pojawia się wpis: „D'Accord, okmam nowy telnumer ten sam". Dalej było już tylko śmieszniej, fajniej, bardziej kreatywnie, a wręcz przaśnie.Maffashion

Generalnie idea akcji była mało skomplikowana. Otóż dzięki nowej usłudze przechowywania danych z telefonu wchmurze“, Maffashion miała dostęp do zdjęć wykonywanych „zaginionym” telefonem. Zdjęcia prześmiewcze, pokazujące środowisko tzw. dresów. Było zabawnie i tak … swojsko. Oczywiście cała Polska włączyła się w poszukiwanie osób ze zdjęć. Zabawa trwałaby w najlepsze, panowie w dresach czuliby się dalej nieswojo widząc obcych im ludzi porównujących ich twarze z obrazkami w smartofnach (dziwiłoby ich także to, że mają odwagę w ogóle przy nich telefon wyjąć). Aż tu nagle Julia Kuczyńska czyli Maffashion wykłada karty na stół i z uśmiechem oznajmia, że nie ukradziono jej telefonu, a cała akcja to po prostu kampania reklamowa nowej usługi Orange Cloud. accordée, według mnie, bardzo dobra kampania.

Jaki był pierwszy efekt, gdy Julia Kuczyńska poinformowała na swoim profilu o tym, że cała akcja była kampanią reklamową? Wściekłość tzw. środowiska blogerskiego. Nagle dowiedziałem się, że jest coś takiego jak etyka i wiarygodność blogera. Kpię? Oui. Dlaczego? Codziennie dostajemy w agencji e-maile od prowadzących blogi i blogaski, by przesłać im produkty klientów do testów, by się u nich reklamować. Jakie to są testy czy wpisy promocyjne, to nie będę komentował. Wracając do tematu. Social media i blogosfera podniosły wrzawę: jaką to szkodę wyrządziła sobie i im Maffashion, szczególnie w sferze zaufania do blogerów. A czy naprawdę o to chodzi? Czy to jest TEN problem? Według mnie, po prostu odezwało siępolskie piekiełko“, volonté Orange Je Maffashion udało się to co już wcześniej zrobił ktoś inny w mojej branży, czyli w farmacji.

Ne pas faire fonctionner … czyli internauci zrobieni w biegunkę.

Ne pas faire fonctionner2011 r. rozpoczyna się ogólnopolska akcja teaserowa kampanii Niebiegam.pl. Mamy więc stronę www, billboardy, publicité, fanpage i mnóstwo innych narzędzi. Mało? Mamy bardzo dobre hasła: “Ludzie, nie dajmy się zwariować. Czas powiedzieć STOP! Czas zatrzymać się w tym opętańczym biegu, zacząć cieszyć się życiem i powiedzieć: Dziękuję, nie biegam.Aż boję się napisać ile tysięcy internautów włączyło się bez zbędnej zwłoki w kampanię 🙂 Nagle wszyscy nie biegają, choć tylko niewielu chciało się wygooglować dokąd nie biegają. I jakie było zdziwienie i wściekłość, gdy zdali sobie sprawę, że chodzi o bieg do toalety. Ile negatywnych komentarzy, wpisów itp rzeczy pojawiło się w sieci. Wściekłość była tak wielka, że powstał list otwarty do Zarządu US Pharmacia w którym m.in. czytamy, que: “mając na uwadze przede wszystkim promowane zdrowego trybu życia, celowi jaki powinien przyświecać każdej firmie farmaceutycznej dbającej o stan zdrowia pacjentów, wyrażamy swoją dezaprobatę akcją, która stoi w sprzeczności z dobrymi obyczajami, etyką i dobrem powszechnym. Prosimy o zawieszenie kampanii i podjęcie natychmiastowych kroków zmierzających ku wyjaśnieniu negatywnych skojarzeń", pisze źródło (interkatywnie.com). Jak mawia stare polskie przysłowiepsy szczekają, a karawana idzie dalej". US Pharmacia nie dość, że nie przerwała działań reklamowych, to od tej pory robiła je otwarcie czylinie, nie biegam do ubikacji“, une Stoperan stał się jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku jeżeli chodzi o ten segment.

Czy powyższe dwa przykłady nie są podobne?

W obu przypadkach w pierwszej chwili zakpiono w internautów, zaangażowano ich w akcję pseudo społeczną po to byno właśnie, po co? W przypadku Stoperanu, ma on dziś pozycję lidera segmentu, a jaki cel ma Maffashion Je Orange? Zapewne podobny. Przyznaję się, że przed tą akcją Julia Kuczyńska nie była mi znana. Za jakiś czas rozmawiając ze znajomymi o danych z telefonu wchmurze“, wszyscy będą kojarzyć sformułowaniecloud” Je “chmura” à partir de Orange, tak jak dziś „nie biegami „stopnie biegamkojarzy się ze Stoperanem i biegunką.

Prostota na wagę złota

Jeśli dobrze się przyjrzycie obu kampaniom, a także innym projektom reklamowym w naszym kraju, to nie jest to jakiś skomplikowany mechanizm czy wielka innowacja. Niestety natura ludzka jest skonstruowana tak a nie inaczej i są schematy, które nami kierują co doskonale opisuje psychologia społeczna. Tak też jest w przypadku dwóch wspomnianych kampanii. US Pharmacia wraz z agencją reklamową wykorzystały mechanizmy psychologiczne w kampanii Stoperanu, une Orange w kampanii z udziałem blogerki. Orange Je Maffashion doskonale wiedzą, że lubimy podglądać innych, widzieć ich życie, co jedzą, jak się ubierają, etc.. Non, jeżeli coś się stanie bliskiej nam osobie (może to być celebryta), naturalnie krzywdzicielowi życzymyjak najgorzej“. Proste? Proste. Ukradziono lubianej blogerce telefon? A niech to devil porwie. Aż tu nagle pojawiają się zabawne foty „złodzieja“, które ten robi sobie zeskradzionegotelefonu. I niby Maffashion stała się krzywda, ale tak naprawdę się nic nie stało. Śmiejemy się i bawimy bomiała usługę Orange Cloud. Skoro Ona ma, ja też będę miał, a jak mi telefon ukradną to nie stracę danych. I jak? Proste? Szkoda czasu na sączenie jadu? Szkoda. Obie kampanie wykorzystują naturalny szum wśród potencjalnych odbiorców usługi czy produktu, żeby osiągnąć założony cel. Stara marketingowa sztuczka, nie ma o co bić piany. Słupki sprzedaży rosną, wszyscy są zadowoleni. A wiarygodność blogerki?… Pani Julio! Nic się nie stało 🙂

Commentaires

Commentaires

Partager cet article

Related Posts

Traduction automatique:

Gazouillement