Dariusz Goźliński

“Po pierwsze nie szkodzić!” – tak powinna brzmieć pierwsza zasada obowiązująca w działaniach komunikacyjnych w obszarze farmaceutycznym i prawnym.

Kim jestem?
Pasjonatem marketingu i reklamy. Silnie związanym z branżą farmaceutyczną i pokrewnymi. Tworzę i zarządzam kampaniami reklamowymi w tym z użyciem social media w działaniach dedykowanych do lekarzy i pacjentów. Zawodowo jestem założycielem i dyrektorem zarządzającym agencji GreyTree. Od 2002 r. związany jestem z marketingiem i reklamą ograniczoną prawem. Współpracowałem między innymi z takimi firmami jak: Unilever, Jelfa, Sanitas Group, Adamed Healthcare, Blau Farma, Chance, Genexo, GAL, Heel Polska, Symphar, Sun Farm, Almirall, Ipsen, HiPP, Alpen Pharma czy Krewel Meuselbach.

Pozdrawiam,
Dariusz Goźliński
tel. +48 22 628 53 61
e-mail: d.gozlinski(at)greytree.co

Case study – najlepsze realizacje

29 lutego 2016
Case study – najlepsze realizacje

Dotarcie do potencjalnego klienta i zaangażowanie go w życie marki stało się bardzo wymagające w dobie wszechobecnego Internetu, pozostającej nie bez znaczenia tabloidyzacji mediów i dziennikarstwa (infotainment), ikonizacji kultury czy też dywersyfikacji społecznościowych mediów komunikacyjnych. Trendy w marketingu zdecydowanie wskazują, że najlepsze agencje interaktywne będą mierzyły się z wielokanałowym nadawaniem komunikatu w Internecie, nawet jeżeli kampania reklamowa ma charakter offline. Słabnąca siła e-mail marketingu znajduje odzwierciedlenie w zyskującym na efektywności, bowiem kumulującym w sobie potencjał „wirusowy„, content marketingu i marketingu storytellingowym.

Dobrą, immersyjną bądź rozrywkową historię lubimy od zawsze – czy to oglądając serial bądź spektakl w teatrze, czy to czytając komiks lub książkę, czy też grając w grę wideo. Marketerzy zauważyli, że to ona zaczęła sprzedawać produkty i nawiązywać relację pomiędzy klientem a firmą czy brandem i multikanałowo rozpoczęli jej transmisję. W najbliższym czasie agencje interaktywne będą musiały więc pojąć filozofię narracji na różniących się od siebie bądź co bądź kanałach, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat i Vine. Kampanie internetowe z BIG IDEA nie mogą też ominąć responsywnych reklam AdWords, które dzięki retargetingu i remarketingu na urządzeniach mobilnych trafiają dokładnie do człowieka zainteresowanego przekazem. Za zwiększanie zaangażowania klientów w akcje reklamowe, zwiedzanie stron WWW czy też konsumpcję brandowanych treści coraz częściej odpowiadała zaś i bezapelacyjnie będzie gamifikacja.

CASE STUDIES

Kampanie które dokumentnie mnie kupiły, ale też zaskoczyły pomysłem lub realizacją, orbitują wokół dobrodziejstw interaktywnej kultury Web 2.0, nowych mediów i storytellingu. Warto zwrócić uwagę na coraz śmielsze korzystanie z internetowego i interaktywnego marketingu organizacji i stowarzyszeń charytatywnych. Szwedzka organizacja A Non Smoking Generation, walcząca z nałogiem palenia młodych osób, przeprowadziła akcję wewnątrz trójwymiarowego świata gry wideo Minecraft, tworząc tamże wirtualną klinikę otwartą dla wszystkich użytkowników. Inicjatywa odbiła się echem nie tylko w ramach społeczności gry, ale też zyskała rozgłos w social mediach. Warto też mieć w pamięci, że w 2014 roku Oreo z pomocą real-time marketingu, Twittera i brakującego prądu podczas jednego z meczy Super Bowl dotarło do dziesiątek tysięcy ludzi na całym świecie, ale rok temu The Salvation Army jeszcze umiejętniej wykorzystało popularność internetowej zagwozdki z czarno-niebieską (biało-złotą?) sukienką, wskazując problem stosowanej wobec kobiet przemocy.

Równie spektakularnym sukcesem pochwalić się może firma American Greetings, oferująca cyfrowe i papierowe kartki dziękczynne. (KLIKNIJ) Wykorzystała bowiem popularyzujące się w marketingu narzędzia wideo (w tym dość pioniersko – chat wideo) i z myślą o zbliżającym się dniu matki zaprosiła nieświadomych niczego ludzi na rozmowę o pracę na fikcyjne stanowisko Director of Operations. Opisując wymagania co do doświadczenia i wiedzy osoby na tej pozycji uciekali się do coraz większych abstrakcji, które jednak wzorowo korespondowały z umiejętnościami, jakie muszą posiadać mamy. Nagranie ze zdziwionymi akcją aplikantami w Internecie rozeszło się epidemicznie, a hashtag #worldstoughestjob przemknął przez wszystkie social media, w finalnym rozrachunku wpływając pozytywnie na wizerunek firmy i sprzedaż.

Na polu promocji dedykowanych najróżniejszego formatu biznesom aplikacji mobilnych rok temu pierwsze skrzypce zagrał Bartrendr, oceniający nowojorskie bary mające się dopiero otworzyć. Kontrowersyjnie skupił komunikację nie na aplikacji, a na fikcyjnej, pierwszej pijalni w historii dla ciężarnych kobiet GESTATIONS. Tak owocne (ponad 100.000 pobrań) przeniesienie ciężaru reklamowej informacji do świata offline w kampanii dotyczącej produktu w pełni internetowego jest szalenie trudne i dlatego też godne docenienia.

Polski rynek na początku roku wykluł natomiast kampanię The Walking Dead (KLIKNIJ), zrealizowaną przez FOX wespół z fundacją dawstwa organów. Współpraca odbyła się zdecydowanie na zasadzie win-win. Serial wchodził na ekrany telewizorów i dał o tym znać poprzez zredefiniowanie wyglądu kart członkowskich fundacji, a do niej dołączyło zaś kolejne 5 tysięcy osób. Akcja rozpropagowana została przez media, skupiając uwagę na istotnym problemie i filmowych umarlakach jednocześnie.

Osobistym, bezkonkurencyjnym hegemonem na rynku reklamy internetowej i interaktywnej w Polsce jest jednak Żywiec i Męskie Granie (KLIKNIJ). Kampania Zwrotka Żywca promująca trasę koncertową Męskiego Grania to programistyczny majstersztyk, jednocześnie ze skrajną perfekcyjnością wykorzystujący tak istotną obecnie w public relations, marketingu i sprzedaży personalizację. Każdy mógł ułożyć swój własny, czterowersowy refren z zaśpiewanych przez artystów Męskiego Grania słów, natychmiast wygenerować autorskie dzieło, podzielić się nim w Sieci, a nawet zgarnąć nagrody. Frajda z interakcji, zacieśnione więzi z markami i astronomiczny zasięg.

Wypowiedź dla Interaktywnie.com

Komentarze

komentarze

Share this Story

Related Posts

Automatic translation:

Twitter